A Tesla egyik kínai riválisa leszerződtette a Jégembert, hogy 1265 lóerős szedánját még jobbá tegye.
Nem unatkozik az F1 2007-es világbajnoka, Kimi Räikkönen visszavonulása után sem, ugyanis egyrészt fia autóversenyzői karrierjét követi nyomon és egyengeti, másrészt újabban autófejlesztőnek állt.
No nem valamelyik F1-es csapathoz, hanem a tisztán elektromos autókat gyártó Zeekr-hez szerződött. A Volvót is birtokló Geely tulajdonában álló márkát ugyan csak 2021-ben alapították, de máris létrehozott egy olyan modellt, amely 1265 lóerőt képes az aszfaltra átvinni – ez a 001 FR.
A bődületes teljesítményt négy elektromotorral érte el a szénszálas műanyagból készülő Zeekr, és ezeknek köszönhetően állítólag alig 2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. A még mindig finomhangolás alatt álló típus tökéletesítésébe fog bekapcsolódni Kimi Räikkönen – tanácsaival látja majd el a fejlesztőmérnököket a hajtáslánc és a karosszéria finomhangolásában.
A szeptember 1-jén bemutatott Zeekr 001 FR egyébként a márka negyedik modellje, és az előbb írtakon túl az egyik különlegessége, hogy egy helyben képes megfordulni – ahogy a lenti videón látható.
Természetesen a Jégember munkája ezzel a fejlesztési segítséggel nem ér véget. A gyártó a soron következő modelleknél is számít tanácsaira, hogy a lehető legjobb elektromos autókkal tudják ellátni a globális piacot.
A kínai gyártó ugyanis az év végén készül betörni az európai piacra első modelljével, a 001-essel, amelynek első példányai hamarosan megérkeznek kontinensünkre. Az autós berkekben a Tesla következő nagy kihívójaként számon tartott Zeekr célja, hogy 2026-ra a nyugat-európai országok nagy részében elérhető legyen.
Eddig is özönlöttek hozzánk a kínai villanyautók, hiszen míg 2019-ben csupán 3,5, addig 2022-ben már 18,7%-a érkezett Kínából az Európában értékesített elektromos autóknak. Egyes vélemények szerint ez az érték idén elérheti a 25%-ot is.