2022. április 08. | 11:03

Az autonóm furgon elsőként Hamburgban üzemelne robotaxiként 2025-től.

A Volkswagen haszongépjárművekért felelős részlege egy önvezető verziót is elkészít majd az ID.Buzz kisbuszból, ami robotaxiként és áruszállítóként funkcionál majd. A tervek szerint az autonóm modell 2025-ben kerül majd piacra.

Carsten Intra, a Volkswagen Haszongépjárművek vezetője elmondta, egyelőre még a tervezési fázisnál tartanak, ugyanis a vállalat egyelőre még nem döntötte el, hogy legyen-e egyáltalán kormánykerék az önvezető ID.Buzzban. Emellett a furgon utasterét úgy fogják módosítani, hogy minél több hely álljon az utasok és csomagjaik rendelkezésére.

Az autonóm ID.Buzz elsőként robotaxiként működne Hamburgban. A német vállalat 2030-ra ezt a programot 50 európai és észak-amerikai városra szeretné kiterjeszteni.

elektromos Volkswagen ID.Buzz
Kép: Volkswagen

Az Automotive News Europe értesülései szerint a VW egy partneri együttműködés révén az Uberen és a Lyften keresztül üzemeltetné ezeket a járműveket az Egyesült Államokban, ugyanakkor az autógyártó saját céget hozna létre a flotta európai menedzselésére.

A Volkswagen Haszongépjárművek 2021-ben mutatta be az autonóm ID.Buzz koncepcióját. A cég az Argo AI segítségével fejlesztette ki a modellt, amely szenzorok és kamerák segítségével képes önmagát vezetni. A felszerelés részét képezi egy masszív, a tetőn elhelyezett LiDAR egység, hat kisebb lézerszkenner és 11 radarpanel. A technológiának köszönhetően a prototípus képes volt észlelni azokat a tárgyakat is, amelyek több mint 400 méterrel voltak előtte.

önvezető Volkswagen ID.Buzz
Kép: Volkswagen

A tisztán elektromos ID.Buzz hagyományos verziója várhatóan 2022 végén kerül majd piacra Európában. A furgon meghajtásáról egy 209 lóerős teljesítmény és 310 newtonméter leadására képes villanymotor gondoskodik majd, míg az energia tárolásáról egy bruttó 82 kilowattórás (nettó 77 kilowattórás) akkumulátorcsomag fog gondoskodni. A VW azonban a várható hatótávval kapcsolatban nem osztott meg információkat.

Természetesen az ID.Buzzból több verzió is készül. A belépő szintet a Pure kivitel képviseli majd, bruttó 62 kilowattórás akkumulátorkapacitással és öt üléssel. A kínálat másik végén egy kétmotoros, összkerékhajtású változatot találunk, ami nagyjából 300 lóerős teljesítményre lesz képes.

Nyitókép: Volkswagen