2021. november 22. | 10:29

Elon Musk elnézést kért az érintett ügyfelektől.

A Tesla-tulajdonosok nem tudtak útnak indulni, mivel magyar idő szerint péntek este üzemzavar sújtotta az autógyártó applikációját. A villanyautósok a mobilalkalmazás elindítását követően egy hibaüzenetbe botlottak, így még a volán mögé sem tudtak beülni.

A Tesla által gyártott elektromos modellek kinyitására és beindítására két módszer van: az ember vagy a keyless go rendszert vagy az okostelefonokra telepíthető gyári applikációt használja. Utóbbi segítségével az autót magunkhoz is hívhatjuk bizonyos államokban, távolról lehet vezérelni a klímát és a fűtést, illetve a Sentry Mode használatakor akár Darth Vader hangját is kölcsönözhetjük a szeretett járműnek, de persze elsősorban nem erre találták ki ezt a funkciót.

Az alkalmazás használatához természetesen feltétlen szükség van a stabil internetkapcsolatra, no meg a megfelelően működő szerverre. Három napja utóbbival volt gond, a Tesla szerverei leálltak, emiatt az applikáció is megbénult. Így azok, akik a telefonjukra hagyatkoztak, tanácstalanul ácsorogtak az autójuk mellett.

A DownDetector nevű oldal szerint körülbelül 500 felhasználó jelezte, hogy nem működik az applikáció. Az érintett gépjárműtulajdonosoktól Elon Musk elnézést kért, majd megígérte, hogy intézkedéseket fognak tenni annak érdekében, hogy ez a hibaüzenet soha többet ne jelenjen meg.

A BBC-nek nyilatkozó szakemberek egyetértettek abban, hogy a Tesla saját technikájának és üzleti modelljének lett az áldozata. A cég ugyanis arra ösztönzi a vásárlókat, hogy a keyless go helyett inkább az applikációt használják, mivel az jelképezi a cég csúcstechnológiáját. A mostani eset arra is rámutat, hogy sok esetben ki vagyunk szolgáltatva az informatikai környezetnek.

„A technológia kényelmessé teszi a dolgokat, de az mit sem ér a szerver 100%-os működése nélkül. Ez ugyanaz, mintha a hitelkártyáim nélkül hagynám el a házat és arra számítanék, hogy az okostelefonommal fizethetek. Ha állandóan egy mechanizmusra hagyatkozunk, akkor könnyedén bajba kerülhetünk” – nyilatkozta David Bailey, a Birminghami Egyetem üzleti iskolájának professzora, aki szintén az autóján kívül ragadt.