2021. augusztus 10. | 17:35

Mintegy fél év után a villanyautósoknak ismét fizetniük kell a töltők használatáért.

Kezdetben az Ionity magyarországi hálózatán a villanyautósoknak 2500 forintot kellett fizetnie egy-egy feltöltésért, később ezt a töltési díjat 280 forint/kilowattórára módosították. Azok számára, akik a BMW-től, a Daimlertől, a Fordtól, a Hyundai-csoporttól vagy a Volkswagen-konszerntől – vagyis az Ionity hálózatában tulajdonrésszel rendelkező egyik gyártótól – vásárolnak elektromos autót, lényegesen olcsóbb töltési konstrukciók is elérhetőek előfizetéses formában.

Az idei évben az Ionity egy új applikációt vezetett be, amelyben azonban nem szerepelt a hálózat 5 magyarországi töltőállomása. Mivel a hazai elektromosautó-tulajdonosok körében nem bizonyultak túlzottan népszerűnek az előfizetéses csomagok, így minden bizonnyal ennek volt betudható, hogy az elmúlt közel fél évben ingyenesen lehetett használni az Ionity magyar töltőit. Ehhez csak annyit kellett tenni, hogy az autós csatlakoztatta a töltőkábelt az autójához, majd megnyomta a Start gombot a töltőoszlop képernyőjén, hogy elinduljon a töltés.

Az ingyenes áramvételezési lehetőség azonban hétfőn (2021. augusztus 9-én) véget ért, miután a magyarországi helyszínek is megjelentek az Ionity applikációjában. Vagyis mostantól már nem lehet a töltőoszlopról töltést indítani, és a villanyautósoknak ismét fizetni kell az energiáért. Díjcsomag nélküli töltés esetén egy kilowattóra 280 forintba kerül, ám természetesen továbbra is elérhetőek kedvezményes előfizetéses lehetőségek is. Így például a Mobiliti által kínált roaming csomagok révén akár 110 forintos áron is hozzájuthatunk egy kilowattóra energiához.