Az Opel bemutatta a Rocks-e mopedautót, ami nem más, mint Citroën Ami átcímkézett és finoman átalakított, kifejezetten a német piacra szánt változata.

A német gyártó szerint az új modell érkezése a „SUM [sustainable urban mobility = fenntartható városi mobilitás] korszakának kezdetét” jelzi, és a bemutatón kiemelték, hogy Németországban már akár 15 éves kortól lehet majd vezetni a mopedautót, bár jogosítvány azért szükséges a használatához.

Az Opel egyre bővülő tisztán elektromos palettáján a Rocks-e a kiskategóriás Corsa-e alatt foglal helyet, és technológiai tekintetben teljesen megegyezik az Amival. A hajtásláncot egy 5,5 kilowattórás akkumulátorcsomag, és egy 6 kilowattos (8 lóerős) villanymotor alkotja. Ennek révén mintegy 70 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, és a végsebessége 45 kilométer/óra. Vagyis kifejezett városi közlekedésre lett kitalálva.

Méreteit tekintve kisebb, mint egy Smart ForTwo, hiszen csak 2,41 m hosszú, 1,39 m széles és 1,52 m magas, ami kimondottan jól jön a zsúfolt nagyvárosi környezetben. A mindössze 471 kilós villanyautó megjelenése szinte semmit sem változott az Amihoz képest, leszámítva az orr-részen végighúzódó, új Vizor dizájnelemet, ami megteremti a vizuális kapcsolatot a Rocks-e és az Opel többi autója között.

A német gyártó egyelőre nem hozta nyilvánosságra, mennyibe is fog kerülni a villanyos mopedautó, ám azt ígéri, hogy „kevesebbe, mint egy átlagos városi kisautó”, a havi lízingköltség pedig hasonló kiadással jár majd, mint egy tömegközlekedési bérlet ára.

Franciaországban az Ami 6000 euróba (aktuális árfolyamon számolva 2,1 millió forintba) kerül, vagy tartósbérletben már havi 19,99 euróért (6950 forintért) hozzá lehet jutni.

A Citroën megerősítette, hogy az Ami hamarosan már elérhető lesz az Egyesült Királyságban is, az Opel pedig azt ígéri, hogy az idén őszi németországi debütálást követően 2022-től más piacokon is elkezdi forgalmazni a villanyos mopedautót.