2021. július 09. | 09:56

A német autógyártó Kínában is szeretne meghatározó piaci szereplővé válni.

Az Opel 2028-ra tisztán elektromos márkává válik Európában, ezt Michael Lohscheller, a vállalat vezérigazgatója jelentette be.

Az autógyártó az 1970-es évekbeli Opel Manta által inspirált, teljesen elektromos meghajtású autót is piacra dob, mondta Lohscheller a Stellantis új villanyosítási stratégiáját részletező online sajtóesemény során.

„A nagy érzelmeket kiváltó Manta visszatér egy teljesen elektromos változatban” – mondta Lohscheller. Az autó az évtized közepén kerül piacra, mondta a vezérigazgató, további részletek ismertetése nélkül. A bejelentést kísérő teaser képen a sportos villanyautó leplezett eleje látható, a zárt hűtőrács közepén az Opel logója világít.

A gyártó a hírek szerint két évvel megelőzi a nagy rivális Fordot, amely 2030-ra ígérte személygépkocsi-kínálatának villanyosítását Európában. A Stellantis négy új elektromos platformot (STLA Small, STLA Medium, STLA Large és STLA Frame) jelentett be a hozzá tartozó márkák számára, amelyek hatótávolsága 500 km és 800 km között lesz. Az Opel valószínűleg az STLA Small-t használja majd, míg a Medium platformot inkább a prémium márkák vehetik igénybe. A Large és a Frame a Stellantis az amerikai gyártókat célozza meg.

Az Opel jelenleg a Corsa kis ferdehátú és a Mokka kis SUV akkumulátoros változatát, valamint a Vivaro közepes méretű furgon és a Combo kompakt furgon teljesen elektromos változatát értékesíti. A gyártó a Grandland kompakt SUV-ból is árul plug-in hibrid változatokat.

Az Opel plug-in eladásai – beleértve a teljesen elektromos járműveket és a plug-in hibrideket is – az első négy hónapban elérték a teljes európai értékesítés 9 százalékát, derül ki Matthias Schmidt berlini autóipari elemző adataiból.

Lohscheller azt is elmondta, hogy az Opel megkezdi értékesítését Kínában. Nem árult el részleteket az időzítésről, illetve arról, hogy milyen modelleket fognak árulni a világ legnagyobb piacán, ahol a német autóknak nagy a reputációja. Az Opelnek egyébként nem ismeretlen az ázsiai terep, az évtized elején évente körülbelül 5000 autót adott el Kínában, de az eladásoknak ártottak a magas vámtarifák.