Elektromos töltési lehetőséggel ruháznak fel minden parkolóhelyet a Metrodom Budapest XI. kerületi lakóparkjában. Az ingatlanberuházás projektjének öt év múlva tervezett befejezésére a sajtóközlemény szerint 867 parkolóállást látnak el elektromos töltőkkel, ebből 336-ot adtak át a március 22-i sajtótájékoztató keretében.
Pongrácz Tamás fejlesztési igazgató a sajtótájékoztatón azt állította, az épületekben összesen 1800 amper áram (414 kilowatt) használható fel az autók töltésére. A lakókörnyezetben rendelkezésre álló energiával kényelmesen ki tudják szolgálni a gépkocsiállományt az utcai töltés árához képest kedvezőbben. Hozzátette, a fejlesztés alatt álló lakópark felszínén semmilyen gépjármű nem közlekedik, a felszín alatt két szinten is találhatók parkolóhelyek.
Hoffmann Zsolt, a Smart Digital ügyvezetője az általuk működtetett töltőrendszer működéséről beszélt. A jelenleg beköltözhető épületekben 1-1 ipari komputer dolgozik, ami az aktuálisan töltött személyautók között dinamikusan osztja el a töltés során felhasználható áramerősséget. Túl sok töltőn lévő gépkocsi esetében a rendszer sorba állítja a később csatlakozókat, amik a már feltöltött verdákat követően lépnek működésbe.

Hoffmann hozzátette, 10 elektromos autóból 9 céges járműként kerül újonnan forgalomba. A rendszert ennek érdekében úgy alakították ki, hogy a munkáltató felé pontosan ki- és elszámolható a töltés költsége.
Kiss Gábor, a Metrodom fejlesztési igazgatója információi szerint a jelenlegi vagy aktuálisan tízből egy beköltöző lakónak van elektromos autója, ám az átalakuló piac miatt ez a szám 60 és 80% közé fog emelkedni 10 esztendő múlva.
A sajtókonferencia után portálunk megkérdezte Pongrácz Tamást és Hoffmann Zsoltot a projekt folytatásával kapcsolatban. Pongrácz említette, az egyes ütemek befejezése során fokozatosan növelik a parkolóhelyek összlétszámát, amelyek lejárói már készen vannak. Az utolsó ütemet 2027-ben indítják el, így 2029-re 800-nál is több elektromos töltővel ellátott parkolóhelyet tudnak biztosítani.

Hoffmann eközben felhozta, hogy az utolsó lakóegység átadása után 900 amper energiát tudnak biztosítani az elektromos autóknak épületenként. Erre azért lesz szükség, mert a létesítmény minden fogyasztójának áramerősségét figyelembe fogja venni a rendszer a lámpáktól kezdve a liftekig. A töltés hatékonysága a jelenlegi tervek alapján viszont így sem fog csökkenni.
Ezt követően nyilatkozott oldalunknak Kiss Gábor is. A fejlesztési igazgató elárulta, hogy 2028 környékére kész lesz a lakónegyed fogadóépülete, ami a vendégek számára néhány parkolóhelyet is biztosítani fog. Arra a kérdésre, hogy azokat is egyenként felszerelik-e elektromos töltőkkel, pontos terv hiányában nem kaptunk érdemi választ. Kiss a legvalószínűbbnek azt tartja, ha a vendégparkolóban közterületi árakon üzemeltetnének néhány töltőpontot.