2022. szeptember 08. | 08:50

A Model Y kiemelkedően vizsgázott a törésteszten, de még meglepőbb, hogy a kínai Great Wall alá tartozó két márka modelljei is nagy sikert arattak.

Ez EuroNCAP megkerülhetetlen teszt, ha egy márka be akar törni az európai piacra sorozatgyártott modelljeivel. Bár a Tesla már velünk van egy ideje és rossz törésteszteket sosem produkált, most megérkezett a közepes méretű SUV-ja és jól is vizsgázott. Olyan szinten, hogy a jelenlegi összesített listán a Tesla Model Y négy kategóriából (felnőtt utasok védelme, gyermekvédelem, gyalogos védelem és biztonsági asszisztens rendszerek) kettőt toronymagasan vezet.

97% a felnőtt utasok védelmére, 98 a biztonsági asszisztensekre, ezzel az eddigi talán legjobban teljesítő autó ezekben a kategóriákban. 

Szintén meglepetést okozott két eddig számunkra ismeretlen autómárka is, a Wey és az Ora. Első blikkre pedig komolyanvehető modellekkel álltak oda a töréstesztek elé a kínai Great Wall Motors alá tartozó gyártók modelljei. Az Ora Funky Cat egy kompakt autó, sokan a Volkswagen ID.3 mellé teszik méretei és technikája miatt. A másik modell a Wey Coffee 01, ami egy szűk 2,4 tonnás SUV.

Biztonsági szempontból a két modell között nincsenek nagy különbségek, a legmeredekebb eltérés 5 százalék gyalogosvédelemben a Coffee javára. A Funky Cat egyébként egy egy százalékkal jobb felnőttvédelmet hozott össze, de 91 és 92 százalékkal mindeketten kimagaslónak mondhatók. Ahol igazán brillíroztak, az a biztonsági elektronikák tesztje volt, ugyanis 94 és 93 százalékkal második és harmadik helyen vannak a Tesla Model Y mögött.

Arról pedig, hogy miért véreznek el egyes modellek az EuroNCAP teszten, ebből az anyagból tudhatsz meg többet.