Modern, digitális világunkban mindenhol kamerák vesznek körül minket és figyelik minden mozdulatunkat, minden lépésünket. Így van ez a digitális térben is, hiszen célzottan kapjuk a reklámokat az alapján, amilyen oldalakat felkerestünk az elmúlt időszakban.

Ebbe az irányba halad az autóipar is. A Tesla autóiba épített rendszereknek köszönhetően az amerikai cég láthatja, mikor, hol és hogyan használjuk elektromos autóit és mit csinálunk vezetés közben.

A villanyautók, napelemes rendszerek vagy a Tesla tequila mellett Elon Musk cége egy ideje már biztosítási termékeket is kínál Kaliforniában. A vállalat ezt a tevékenységét tervezi hamarosan kiterjeszteni a magányos csillag államára, ahol legújabb gyára, a Giga Texas is épül. Ráadásul a kötelező biztosítás összegét a tulajdonos „valós idejű vezetői tevékenysége” alapján az autó által kalkulált biztonsági pontszámhoz fogják igazítani.

„A többi használati alapú biztosítási termékkel ellentétben a Tesla esetében nincs szükség további eszközök telepítésére a járműbe. A Tesla az autó saját funkcióit használja fel, hogy a felhasználó vezetési szokásai alapján kalkulálja ki a biztosítás díjat. Az egyes havidíjakat a vezetés közben tanúsított magatartás határozza meg az olyan hagyományos tényezőkkel ellentétben, mint a biztosítást megkötő neme és életkora, vagy a kártörténeti előzmények” – olvasható az amerikai cég közleményében.

A Tesla szerint a biztosítás összegét azok alapján határozzák meg, hogy 1000 mérföld (1609 kilométer) alatt hány frontális ütközésre történő figyelmeztetést regisztrált az autó, a sofőr hány alkalommal vészfékezett, kanyarodott agresszívan vagy nem tartott megfelelő követési távolságot.

A vállalat úgy kalkulál, hogy egy átlagos felhasználó esetében ez 20-40 százalékos, míg a legjobb biztonsági pontszámmal rendelkező vezetők esetében 30-60 százalékos megtakarítást jelent majd egy hagyományos biztosítással szemben.

Ez ugyanaz a biztonsági mutató, amely lehetővé tette a Tesla ügyfelei számára, hogy elsőként tesztelhessék a Full Self-Driving Beta vezetéstámogató rendszert. A cég első körben 1000 sofőr esetében biztosította az FSD tesztelési lehetőségét. Ehhez két héten keresztül 100-on kellett tartaniuk a rendszer által kalkulált pontszámukat.

Amennyiben Musknak sikerül a kedvezőbb biztosítási díjak révén elérnie, hogy az autósok biztonságosabban és körültekintőbben vezessenek, az egy újabb rendkívül innovatív húzás lehet a dél-afrikai születésű üzletembertől.