2021. április 29. | 13:19

A Bugatti Chiron jövőjére vonatkozó információkat a vállalat vezérigazgatójának sajtóközleményében rejtették el.

Tavaly szeptemberben az autóipar híreivel foglalkozó médiában felröppent a találgatás, mely szerint a horvát Rimac lehet a Bugatti új többségi tulajdonosa. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója később tisztázta, hogy az elektromos hiperautókat gyártó vállalat ehelyett a Porschéval fűzi szorosabbra kapcsolatait.

2017-ben került piacra a Bugatti Chiron, melyet közel 900 millió forintnak megfelelő vételára ellenére továbbra is jó ütemben visznek. Az autóipar alternatív meghajtásra történő átállását figyelembe véve felmerül a kérdés: mi a helyzet a Chiron leendő utódjával? Tisztán elektromos vagy plug-in hibrid változatra lehet számítani? Nos, a Bugatti vezérigazgatójától származó közlemény alapján inkább az előbbire lehet tippelni.

„Ami a szén-dioxid kibocsátást illeti, minden autógyártónak egy egyszerű sorrendet kell követnie. Először is csökkenteni kell, majd teljesen elkerülni, végül nullára redukálni a teljes károsanyag-kibocsátást. Mi a Bugattinál keményen dolgozunk a környezeti behatások minimalizálásán, a fejlesztési és gyártási folyamatainkat is beleértve” – fogalmazott Stephan Winkelmann, a Bugatti első embere.

Ez a nyilatkozat minden eddiginél erősebb utalás arra, hogy a Bugatti egy tisztán elektromos jövő mellett teszi le a voksát. Winkelmann szavaiból kiindulva, hamarosan a francia márka is búcsút inthet a belső égésű motoroknak.

A Bugattit is soraiban tudó Volkswagen-csoport jelentős lépésekkel igyekszik megfelelni az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A német autógyártó ennek érdekében az évtized végéig összesen 75 új elektromos modell bemutatását ígéri. A VW célja, hogy a közeljövőben utolérje a piacvezető Teslát a villanyautók gyártásában.