2023. január 16. | 13:18

Egy applikációval segítenék azokat a vásárlókat, akik tényleg a környezettudatosság miatt választottak elektromos autót.

Sokszor előjön az a probléma az elektromos autókkal kapcsolatban, hogy a működésükhöz megtermelt áram nem olyan környezetbarát, mint maga a technika. Sőt, az elektromos autó akkumulátorának előállítása és újrahasznosítása is messzre vezető kérdés.

Azt el kell ismerni, hogy az energiaforrások egy része még mindig nem a legtisztább, viszont a hangsúly az arányokon van. A megújuló energiaforrások egy része időszakosan tud áramot termelni, ezt kipótolja mondjuk egy erőmű és oda a tisztaság.

Erre a problémára keresett megoldást a Toyota, egy applikációval segítenék most azoknak, akik nem csak az elektromos autó nyújtotta előnyöket, de a környezetbarátabb életet is élvezné. Ehhez a WattTime nonprofit szervezettel lépett szoros együttműködésbe, amely hasznos információkat szállít.

A WattTime ugyanis figyeli az elektromos hálózatot, az erőműveket és úgy nagyjából az összes energiaforrást és működésüket. Ezeket összesítve képet kapnak arról, hogy mely időszakokban milyen kibocsátás mellett valósul meg ugyanaz a mennyiségű villamos energia.

Erre az információra van szüksége a Toyotának is, ugyanezt az információt a Remote Connect applikáción keresztül osztanák meg a tudatos Toyota/Lexus tulajokkal. Ezzel a felhasználók tudni fogják, hogy milyen időszakokban a legzöldebb tölteni elektromos vagy plug-in hibrid autójukat. Az persze más kérdés, ha valaki eleve otthoni napelemről tölt.

Tehát a Toyota lényegében betart azoknak, akik azzal szidják az elektromos autókat, hogy fokozottan környezetszennyező áramforrásról töltenek. Persze ehhez a felhasználók együttműködése is kell, ami már egy nehezebb kérdés.

Az átlagember szemüvegén keresztül nem ennyire egyszerű a történet, hiszen nézzünk végig egy napirendet. Elmegy dolgozni, tölti az autóját, ha tudja, ha nem, akkor meg este otthon a wallboxon.

Mi van, ha ezeken az idősávokon kívül jelentős csak a zöldenergia-termelés? Nem fog ezért plusz köröket futni egy végigdolgozott nap után, hétvégén meg főleg nem és ez teljesen érthető. A rendszernek esetleg akkor lehet jelentősége széles körben, ha mindenki autója a töltőn lóg fél napig és csak akkor tölt, amikor zöld energia áramlik.

Tehát az ötlet jó, a törekvés szintén jó, viszont a gyakorlati alkalmazása kérdéses a napjainkban elvárt kényelem mellett. A rendszer egyelőre Észak-Amerikában lesz elérhető, a Toyota később tervezi csak az applikáció globális kiterjesztését. Hogy hol van olyan környék, ahol az emberek hajlandóak lesznek alkalmazkodni a nem állandó zöldenergia-forrásokhoz, az egyelőre a jó kérdés.

Toyota