82 000 elektromos járművet hív vissza globálisan a Hyundai, erre azért van szükség, mert cserélni kell a tűzveszélyes akkumulátorokat. A korábbi visszahívási hullám és a mostani együttesen 900 millió dollárjába kerül a gyártónak, ennyi pénzt emészt fel a teljes cserefolyamat.

A mostani visszahívás a Hyundai legkeresettebb teljesen elektromos autóját, a Kona EV-t érinti a leginkább. 2020 októberében 40.000 tisztán elektromos Konát hívott vissza a cég Dél-Koreában, mégpedig az elektronikus fékrendszerek esetleges szoftverhibája és a tűzveszélyes akkumulátorok miatt. Idén januárban az egyik visszahívott Kona kigyulladt, ezért a dél-koreai hatóságok vizsgálatot indítottak, azt akarták kideríteni, hogy az első visszahívás során megfelelő munkát végzett-e a gyártó.

Lángnyelvek által mardosott tisztán elektromos Hyundai Kona

Az LG Chem akkumulátorokat gyártó részlege, az LG Energy Solution kijelentette, hogy az általa előállított akkucellák nem vádolhatók a tűzesetek közvetlen előidézésével. A Business Korea és a NewDaily eközben azt állítja, hogy a Hyundai arra a megállapításra jutott, hogy az cellákban levő szeparátorok okozzák a bajt, ha ez bebizonyosodik, akkor az LG-t perbe foghatják, és a végén a bíróság akár hatalmas kártérítés fizetésére is kötelezheti a céget. A Hyundai a hírek szerint az SK Innovation akkucelláira váltana. Ez azért érdekes, mert a céget 10 évre kitiltották az USA-ból.

A most elrendelt visszahívás durván 76 000 tisztán elektromos Konára, valamint néhány Ioniq EV és Elec City modellre vonatkozik. A dél-koreai közlekedési minisztérium adatai szerint Dél-Koreában 11, Kanadában kettő, Finnországban és Ausztriában pedig egy-egy tisztán elektromos Kona kapott lángra töltés közben az elmúlt néhány hónapban.