2022. április 12. | 12:05

A Stellantis vezérigazgatója ült a volánnál.

Közúton kapták lencsevégre a teljesen elektromos Maserati Granturismo Folgore prototípusát, amelyet a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares hajtott meg. Az előre megbeszéltek szerint a Rómában kialakított utcai versenypályára is ellátogatott a kocsival, ahol egyébként a Formula E-ben szereplő pilóták szoktak körözni.

A full elektromos Maserati GranTurismo Folgore prototípusa
Fotó: Maserati

Az új GranTurismo lesz a Maserati történetének első olyan modellje, amely 100 százalékban elektromos. A Ferrari Roma riválisa 2023-ban debütál a piacon, de valószínűleg V8-as motorral is elérhető lesz, amikor forgalomba kerül. Vagyis a képeken látható prototípus lesz a GranTurismo Folgore teljesen elektromos változata, amikor megérik a sorozatgyártásra.

A full elektromos Maserati GranTurismo Folgore prototípusa
Fotó: Maserati

A Maserati terméktervezésért felelős vezetője, Francesco Tonon elmondta, hogy a GranTurismo Folgore teljesítménye bőven meghaladja az 1000 lóerőt, az autó 3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége a 300 km/órát is elérheti. Bár a márka egyelőre nem beszélt a hatótávról, de Tonon azt mondta, biztos abban, hogy az ügyfelek nem fognak panaszkodni emiatt.

A full elektromos Maserati GranTurismo Folgore prototípusa
Fotó: Maserati

A brit Autocar magazin eközben arról ír, hogy a GranTurismo a Ghiblit és a Levantét követve hibrid opciót is elfogad. A műszaki részletek egyelőre még nem ismertek, de szinte biztos, hogy a tisztán elektromos változat lesz a leggyorsabb és legerősebb a kínálatban.

A Maserati azon dolgozik, hogy az elektromos hajtáslánc „jellegzetes” hanggal rendelkezzen, így akarják kiengesztelni a belső égésű motorok bömböléséhez szokott vásárlókat. Egyelőre nem világos, hogy ezt hogyan fogja elérni, de erősen valószínűtlen, hogy a cég mesterségesen fogja újraalkotni a V6-os vagy V8-as motorok hangját. A vállalat azt is bejelentette, hogy átfogóan korszerűsíti torinói gyártóüzemét.

Autocar

Maserati