Az 1990-es évek elején a Peugeot vezetősége úgy tervezte, hogy utód nélkül szünteti meg a nagyszerű, ám már kissé kiöregedett 205-ös szériát. Azt remélték, hogy a ‘91-ben bemutatott Peugeot 106 lesz az olcsó kisautóra vágyók választása, a ‘93-ban debütált 306-os pedig azoké, akiknek szükségük van a nagyobb helyre.

Döntésük helytelennek bizonyult, hiszen hamar látszott, hogy az időközben új típusokkal előrukkoló konkurencia profitál abból, hogy a két méretosztály között nincs a franciáknak autójuk. A márka gyorsan neki is állt a 206-osnak, amely a T1 kódnevű projektként 1994-ben vette kezdetét azzal az ígérettel, hogy 1997-ben debütálhat az új autó.

Végül 1998-ban érkezett meg a három- és ötajtós karosszériaváltozatokban elérhető csapotthátú, amelyet aztán két évvel később a kabrió (206 CC), rá egy évre a kombi (206 SW), majd 2005-ben a szedán (206 SD) követett. A világ szinte minden pontján értékesített típus nagy sikert aratott, olyannyira, hogy ez lett minden idők legnagyobb darabszámban értékesített Peugeot-ja.

Peugeot 206 SW

Akik ismerik, jól tudják, hogy a franciák igyekeztek sok bőrt lehúzni a kisautóról, egy időben még arra is ráfanyalodtak, hogy az utódja orrát rávarrva árusítsák. Ez volt a „két autóból összerakott” 206+, amelyet Európában 2009 és 2012 között lehetett megvásárolni, miközben már javában futott a következő generáció, a Peugeot 207 is.

Peugeot 206 Escapade

Csak egy ziccert hagyott ki a márka, a 206 Escapadéról megfeledkeztek. Ez egy háromajtós SUV koncepcióautó volt, amelyet az 1998-as Párizsi Autószalonon mutattak be. A normál verzió alapjaira építették, ám az 5 centiméteres hasmagasság-emelésnek és a csomagtérajtóba épített pótkeréknek köszönhetően igazi offroader lehetett volna, amelyért manapság oda vannak a fiatal vásárlók.

Peugeot 206 Escapade concept

Ahogyan az lenni szokott, a különleges autó sosem ért el a gyártásig, bizonyára elégnek ítélték a főhadiszálláson az elérhető karosszériaváltozatokat. Akik olcsó kombira vágytak, megvehették az SW-t, amely boldog családok százezreinek jelentette és jelenti ma is a helyváltoztatás kicsit kompromisszumos, ám észszerű eszközét.

Peugeot 206 Escapade

Ugyanakkor a Peugeot 206 Escapade – legalábbis a neve - valósággá vált bizonyos dél-amerikai piacokon. Nem sokban hasonlított az eredetileg bemutatott háromajtós koncepcióra, hiszen a sima 206 SW off-road kivitele volt. Magasított és erősített futóművet kapott, hogy bírja a strapát, valamint masszivitását kiemelendő alaposan körbeműanyagozták. Mozgatásáról pedig a gyártó 1,6 literes 16 szelepes benzinmotorja gondoskodott.