2020. augusztus 06. | 16:58

A 10 éve megjelent Rapide azért még mindig egy piszok gyors járgány.

Az Aston Martin anno azzal a céllal fejlesztette ki a Rapide modellt, hogy felvegye a versenyt a Porsche Panamerával a négyajtós kupék szegmensében. Ekkor még a Mercedes CLS 63-mal is meg kellett küzdenie, később pedig az AMG GT 63-mal is. 2010-es bemutatásakor a Rapide egy csúcsjárgány volt, később azonban sok kritikát kapott a rossz ülései, drága vételára és gazdaságtalansága miatt. A V12-es bestia utódja a Rapide E elektromos autó lett volna, ám ez végül nem került gyártásba.

Ha a videó netán nem indulna el, ide kattintva megnézheted.

A DB9 alapjaira épített Rapide lemezei alatt egy 5,9 literes V12 dolgozott 476 lóerővel, később pedig S és AMR sportosabb verziókat is bemutattak belőle. Végsebessége gyárilag 303 km/óra volt, az AutoTopNL YouTube csatorna videósa pedig a legutóbbi Ferrari után most ezt is meghajtotta a német autópálya egy sebességkorlátozástól mentes szakaszán, ahol el is ért vele egy 278 km/órás tempót. Ez nem rossz érték, tekintve, hogy ebben a példányban 112 ezer kilométer körüli futásteljesítmény volt.