2021. november 05. | 13:47

Lee Morrison kaszkadőrkoordinátor fejéből szokatlan megoldást pattant ki.

Egyetlen James Bond-film sem teljes egy menő autós üldözés és az Aston Martin nélkül, ez alól a Nincs idő meghalni sem kivétel. Daniel Craig utolsó Bond-filmje egy izgalmas üldözéssel kezdődik, amelynek főszereplője az ikonikus Aston Martin DB5, amely Matera, egy ókori olaszországi város utcáin száguldozik a rosszfiúk elől.

A legújabb Bond-filmben egy Aston Martin DBS Superleggera és egy Valhalla prototípus is szerepel, hogy a sebességváltó-rajongóknak legyen mire csorgatniuk a nyálukat, de az Insider lenyűgöző videója betekintést enged a nyitó üldözés mögötti kulisszákba. Míg a legtöbb modern filmben vizuális effekteket használnak, addig ebben az alkotásban a legtöbb mutatványt próbálták hús-vér emberekkel és valódi technikával leforgatni.

Chris Corbould, a stáb egyik tagja elárulta, hogy az idilli város macskaköves utcái nagy kihívás elé állította őket. Ezek az ősi utak a modern aszfaltutakhoz képest csúszósak voltak, gyakorlatilag ellehetetlenítették a kaszkadőrök dolgát.

Lee Morrison kaszkadőrkoordinátor szokatlan megoldást talált ki: cukros üdítővel öntötte nyakon az utakat, 8400 gallonnyi nedűt (32 ezernyit) locsoltak az utakra. Amikor megszáradt, az üdítő ragacsossá tette a felületet, így jobb tapadást biztosított a gumiknak. A terv bevált, lehetővé téve a kaszkadőrök számára, hogy az éles kanyarokban drifteljenek, a szűk sikátorokban pedig bátran nyomhatták a gázt.

A jelenethez tíz Aston Martin DB5-öst használtak, köztük két valódit és nyolc replikát. Utóbbiak közül kettőt speciális vezetőfülkével láttak el, hogy a tetőn ülő kaszkadőr átvehesse a vezetést azoknál a felvételeknél, amikor Daniel Craig ült a volán mögött. A színész csak úgy tett, mintha kormányozna, valójában a kaszkadőr irányította az autót.