2021. december 01. | 12:19

Néhány hónappal ezelőttig Franciaországban volt a kocsi.

A floridai Tampában kínáltak eladásra egy 1974-es évjáratú BMW 2002 Turbót. Az autó mindössze 38 000 kilométert futott, mióta csaknem öt évtizeddel ezelőtt legurult a gyártósorról.

A 2002 Turbo az 1973-as Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, ez volt a BMW első turbófeltöltős szériaautója. Mivel a modell debütálására közvetlenül az 1973-as olajválság előtt került sor, ezért mindössze 1672 darabot gyártottak belőle.

Az autót egy 2,0 literes, négyhengeres motor hajtotta, amely az akkori viszonyok között lenyűgöző, 170 lóerős teljesítményt és 240 Nm-es forgatónyomatékot produkált 5800-as fordulatszámon. A teljesítmény a négyfokozatú kézi sebességváltón keresztül jutott el a hátsó kerekekre. A jármű végsebessége 211 km/h volt.

Az árverésre kínált példány külsejét Chamonix fehér fényezés díszíti, de a szélesített gyári kerékjárati ívek, a Turbo matricák és a BMW Motorsport színeit megjelenítő csíkok is említést érdemelnek. Az autó az eredeti krómozott és ezüstszínű kerekeken ül, hátul hangsúlyos szpoilerrel, fekete jelvényekkel, krómozott hátsó lökhárítóval és krómozott külső tükrökkel rendelkezik.

Ránézésre nagyon jó állapotnak örvend, ami nem meglepő, hiszen az autót csak 38 000 kilométert tett meg, mióta csaknem öt évtizeddel ezelőtt elhagyta a gyárat. Az utastérben gyönyörű fekete bőr első ülések és egy hátsó pad is található. A piros műszeregység, az eredeti padlószőnyegek és fehér tetőkárpit is emeli a klasszikus négykerekű értékét.

A Collecting Cars listája szerint az autót újonnan szállították Svédországba, és néhány hónappal ezelőttig Franciaországban tengette a mindennapjait.