Bizony, a BMW M1 előfutáráról lesz most szó.
A ’60-es évek nehézségei után a bajoroknak muszáj volt villantani valamit, ezért Paul Bracq dizájnert kérték meg, hogy alkosson valami lélegzetelállítót az 1972-es müncheni olimpiára.
Az ék alakú BMW Turbo (E25) prototípus sirályszárnyas ajtókat, bukólámpákat és szinte teljesen fedett hátsó kereket kapott. A biztonságot többek közt habbal töltött lökhárítók, bukókeret és átgondolt gyűrődőzónák szavatolták, de ABS-szel és radar alapú féktávolság jelzővel is ellátták – utóbbi a ma ismert adaptív tempomatnak feleltethető meg.
A BMW 2002 alapjaira épült, a 2,0 literes, négyhengeres turbómotort viszont középen helyezték el. 200 lóerős teljesítményre volt képest, 6,6 másodperc alatt érte el a 100 km/órát és elméletben megfutotta a 250 km/órát.
Hivatalosan ez volt az első turbós utcai autójuk, hiszen a 2002 Turbo 1973-ban érkezett. Az E25-ből mindössze két darab készült, közülük egy csupán statikusan teljesített szolgálatot. A Turbo később erős inspirációként szolgált az M1-es, Z1-es és 8-as BMW formatervének megalkotásakor.
Motor1 / Nyitókép: Depositphotos