Nem elég, hogy nagyon jól néz ki, ráadásul rettentően ritka ez a régi sportkocsi
Amikor az aukciókra gondolsz, feltehetően klasszikus Ferrarikra, esetleg egy híresség által hajtott vagy megtört Lamborghinire gondolsz. Lényeg, hogy nagy értékű, magas presztízzsel rendelkező ritkaságok jutnak az eszedbe. Éppen ezért lehet meglepő, hogy ez az írás egy Hondáról szól. Na de nem is akármilyen japán járgányról, hanem egy igencsak drága oldtimer sportautóról beszélek.
Ez a Honda S800 Racing most került árverésre, a piaci értéke pedig körülbelül 75 és 100 ezer euró (nagyjából 24-32 millió forint) között mozog. Ez elég szép összeg annak fényében, hogy egy négyhengeres autóról van szó.
Az alap S800 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, és olyan európai versenytársak mellé érkezett, mint a Fiat 850 Spider vagy az MG Midget. Az S600 utódjának szánt sportautóban egy négyhengeres DOHC motor dolgozott, és amivel versenytársai elé tudott kerülni, az a 8500-ig forgatható blokkja volt. A 800 köbcentiből 70 lóerőt hoztak ki a japánok, melyhez egy négysebességes szinkronizált manuális váltót kapcsoltak.
A Racing kivitelt a Honda France készítette ’67-ben, és a Párizsi Autószalonon mutatták be. Az alap négyhengeresbe módosított kettős felső vezérműtengelyt raktak, a teljesítményét pedig 90 lóerőre húzták. Az autó hátul hajt, és egy ötfokozatú váltó dolgozik együtt benne az önzáró diffivel. A kerekek magnéziumból vannak annak érdekében, hogy csökkentsék a rugózatlan tömeget. Bukócsövet is kapott a bódé, így a merevségen is javítottak valamelyest.
A kocsi szinte gyári állapotban van, annak ellenére, hogy több gazdája is volt már. Az első tulaja hegyi felfutókon is részt vett vele, mielőtt túladott rajta. A másik létező példányról nincsenek ilyen információk, ám mivel nincs belőle több, feltehetően az is nagy becsben van tartva. Ki tudja, hány ehhez hasonló modell létezik még, melyekből talán ennél is kevesebb maradt fenn épségben?