2023. május 31. | 08:04

Egy jótékonysági árverés keretein belül kelt el a félelmetes super tourer.

Nemrég debütált az Aston Martin a DB11 utódja, a DB12. A tradícionális brit gyártó úgy hivatkozik a modellre, mint a világ első super tourere, tehát alkottak egy pokoli gyors GT-t - Grand Tourer.

Az első legyártott példány nem is akármilyen, hiszen Fernando Alonso és Lance Stroll is aláírta, így bocsátották árverésre. A Cannes-i Filmfesztiválon került kalapács alá az autó, és végül valaki 1,6 millió dollárt, átszámítva 555 millió forintot adott érte.

A franciaországi árverésen befolyt összeget jótékonysági célra fordítja majd a brit gyártó. Bár a körülmények és az aláírások is különlegessé teszik az autót, önmagában sem semmi, amire képes.

A nevével ellentétben az Aston Martin nem V12-es motort szerelt a DB12-be, hanem egy kisebbet. Még mindig a Mercedestől átvett 4,0 literes, biturbó V8-ast reszelgetik a britek.

Viszont elég éles reszelőkkel dolgoznak, hiszen a DB12-ben ez a motor már 680 lóerő leadására képes, mellette pedig már 2750-től 800 Nm tol. Ezekkel a paraméterekkel az autó 3,5 másodperc alatt van százon.

Ez ma már nem hangzik annyira gyorsnak, mint pár éve, de az Aston Martin nem az agyatlan menésről és a lámpától-lámpáig gyorsulásról szól. Ahogy anno mi is kipróbálhattuk, az Aston Martin a kultúrált pusztításról szól és a vezetési élményről.

Ehhez pedig egy remek adaptív futóművet alkalmaztak a mérnökök. A hajtásláncban hátra elektronikusan zárható differenciálművet szereltek és a 21 colos kerekek Michelin Pilot Sport 5 S gumikat kaptak a biztos tapadásért.

Egészen új fedélzeti rendszerrel dolgoznak és a beltér kialakítása is jelentősen megújult, a gyártó szerint igazán sofőrközpontú lett. Azt, hogy a DB12 mennyibe kerül majd, egyelőre nem tudni, azonban annyit elárultak, hogy 2023 harmadik negyedévében érkeznek majd az első darabok.

Aston Martin