2023. június 02. | 10:53

Az újautó-eladásokon az látszik, hogy emelkedik a károsanyag-kibocsátás, ennek pedig több oka is van.

Kijöttek a friss újautó-vásárlásról szóló németországi statisztikák, amelyeket összehasonlítottak a tavalyi azonos időszakkal. Jól látszik, hogy jelentősen visszaesett az elektromos és plug-in hibrid autók vásárlási hajlandósága.

Ennek következtében pedig a megvásárolt új autók átlagos kibocsátásának értéke is emelkedett. Hiszen tavaly ilyenkor ez az érték kilométerenként 109,6 gramm volt, ez idén januártól áprilisig 123,2 gramm lett.

Ez az emelkedés annak tudható be, hogy csökkent az elektromos autók eladása. Ez pedig arra vezethető vissza, hogy fokozatosan szűnnek meg az ezek vásárlására szánt állami támogatások.

Úgy néz ki, hogy kevesebb embernek kell elektromos autó, ha ahhoz nem jár ingyen pénz. Ugyanez mondható el a plug-in hibrid autókról is, szakértők szerint ezek piaca Németországban lassan összeomlik.

Érdekesség, hogy 2022 azonos időszakában az eladott új autók összesen 30 százalékát, tehát majdnem harmadát tették ki az elektromos autók. Ez csökkent le most 20 százalékra, tehát az eladások ötödére.

A flottaátlag kibocsátást egyébként elég jelentős mértékben mérsékelték eddig az elektromos és plug-in hibrid modellek. Hiszen a benzineseké 2022-ben 150,5 gramm/km volt, míg a dízeleké 168 gramm/km.

A teljes flotta átlagához az is hozzátesz, hogy 2023-ra Németország gépjárműállományának átlagos életkora elérte a 10 évet. Ez az elmúlt években történő folyamatos öregedés eredménye, melyet csak tavaly sikerült egy évre visszafordítani.

Depositphotos