A Carinfo adatai szerint 2018 első kilenc hónapjában összesen 15 461 kisautót adtak el Magyarországon, ami 16 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Íme, a magyarok 5 kedvenc kasutója!

1. Renault Clio – 3 149 000 Ft-tól

A francia kisautó a magyarok idei kedvence, amiből az első kilenc hónapban 1992 darabot adtak el. Mivel a Renault Clio erősen elhúzott az őt követő riválisoktól, jó esély van rá, hogy év végén is megőrzi vezető helyét. A legolcsóbb, Life verzióban alapból egy 899 cm3-es, 56 kW teljesítményű benzinmotor van, ami városban jó lehet, ám amúgy elég soványka.

A franciák rég felismerték, hogy a városi vevők főleg az autó megjelenéséért hajlandók fizetni, így a szériafelszereltségbe belepakolták a LED nappali menetfényt, a LED 3D hátsó lámpát, a halogén lámpákat, a hátsó légterelőt és a színezett üveget. Ezeken kívül azonban csak a ma már kötelezőnek számító biztonsági rendszerek (ABS, biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés, első fejtámlák, vészfék asszisztens, keréknyomást ellenőrző rendszer, ESP menetstabilizátor, ASR kipörgésgátló stb.) szerepelnek az alapból elérhető extrák listáján. Az induló árért nem kapsz se klímát, se rádiót, se navigációt…

2. Toyota Yaris – 2 995 000 Ft-tól

Hagyományosan népszerű a magyarok körében a Toyota Yaris, 2018 első kilenc hónapjában 1493 darabot adtak el belőle. Mivel az Opel Corsa csak 43 darabbal van lemaradva tőle, év végére még változhat a dobogós modellek sorrendje.

A legolcsóbb, Start kivitel háromajtós, a meghajtásról pedig az 1 literes, 72 lóerőre képes benzinmotor gondoskodik, amihez ötsebességes manuális váltó kapcsolódik. A 111 lóerős motor és a hatsebességes manuális váltó először a Live kivitelben érhető el, ahol minimum 4 225 000 Ft szerepel az árcédulán, míg a 100 lóerős CVT váltós hibrid modell ára 5 millió Ft felett van.

3. Opel Corsa – 3 364 000 Ft-tól

Az Opel Corsa ugyancsak a magyarok egyik kedvence, amit használt autóként is szívesen vásárolnak, hiszen megbízható konstrukció. A legolcsóbb, 3-ajtós verzió 1,2 literes, 70 lóerős motort kapott, amihez egy ötfokozatú manuális váltó kapcsolódik. Az 1,4 literes, kicsit erősebb motorért csak alig valamivel kell többet fizetni, ezért érdemes lehet bevállalni a vele járó plusz költséget.

A Selection változat szériatartozékaival igazán nem bántak gavallér módjára, olyan fantasztikus extrákat találhatsz itt, mint a középkonzolon elhelyezett elektromos csatlakozó, az első ajtókba épített elektromos ablakemelő, a központi zár vagy éppen az egyszólamú kürt. Vagyis, ha egy kicsit is nem fapados autót akarsz, akkor az induló ár biztosan nem áll meg majd a végén.

4. Dacia Sandero – 2 259 000 Ft-tól

A Daciák hagyományosan erős ár/érték arányú autók, ezért akik egységnyi pénzből a lehető legtöbb extrához szeretnének hozzájutni, azok kedvelik a franciák „olcsó márkáját”. A Sandero is alaposan aláment a piacnak, ennél olcsóbban újautót nem nagyon kapni, a 73 lóerős, 1 literes Renault benzinmotor - ami ötfokozatú manuális váltót kapott - a maga nemében ráadásul nem is rossz.

Az alapárban benne van az ESC menetstabilizátor, az ASR kipörgésgátló, a szervokormány, a vezető és utasoldali első és oldallégzsák, a zárható kesztyűtartó, az emelkedőn való elindulást segítő rendszer, valamint az 1/3-2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlák, de a klíma és a hifi például már feláras.

5. Skoda Fabia – 3 173 000 Ft-tól

A Skoda Fabia is állócsillag a magyar autópiacon, de a kisautók között volt már előrébb is a mostani ötödik helynél (1100 eladott darab). A legolcsóbb Fabiát (Cool változat) 1 literes, 75 lóerős benzines erőforrás hajtja, ami papíron 4,8 literes átlagfogyasztást tud vegyes használat mellett.

Az alapfelszereltség része az elektromosan állítható és fűthető külső tükör, az elektromos szervokormány sebességfüggő rásegítéssel, az ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés), a fekete színű tükörház és ajtókilincs, a gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés, a manuális klíma és a központi zár.

Carinfo