2020. június 09. | 13:45

Az X5-ös 1999-ben debütált, most az első modell tervezője mesél a részletekről.

A BMW X5 a müncheni gyártó egyik zászlóshajója, ugyanis a márka első SUV modelljéről van szó. A bajorok ezzel léptek be a luxus városi terepjárók rengeteg pénzt hozó szegmensébe.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az X5-ös modellt 1999-ben mutatták be, azóta több mint kétmillió példányt értékesítettek belőle. A BMW SAV-nek (Sports Activity Vehicle) hívja, az elnevezés az autó közúti és off-road teljesítményét hangsúlyozza.

Hogyan is született meg az X5-ös eredeti terve? Nos, akkoriban a Land Rover is a BMW tulajdonában állt, a brit márka hatása pedig egyértelműen észrevehető az első X5-ös dizájnján. A cél azonban nem a Land Rover másolása volt.

Az eredeti tervező Frank Stephenson volt, ő alkotta meg a modern Mini Coopert és a Ford Escort Cosworth híres hátsó szárnyait. A lenti YouTube videóban személyesen enged betekintést az X5-koncepció megszületésének kulisszái mögé.

Szeretnék egy érdekes tényt kiemelni Stephenson videójából. Neki, és a Chris Bangle vezetőtervező által irányított csapatnak mindössze hat hét állt rendelkezésre a teljes folyamat befejezéséhez. Hat rövid hét, a tervezési koncepció kialakításától a késztermékig.

„A cél az volt, hogy megmutassuk Dr. Reitzlénak (Wolfgang Reitzle, a BMW termékfejlesztési vezetője volt abban az időben), hogyan nézne ki egy BMW SUV hat hónap alatt. Chris Bangle azt válaszolta, hogy természetesen, hamarosan jelentkezünk egy vázlatos programmal. Dr. Reitzle azt felelte, hogy neki egy teljes méretű modell kell hat héten belül. Bangle közölte, hogy a repülőn majd lesz pár órám megrajzolni a vázlatot. Akik dolgoztak valaha tervezésben tudják, hogy ez elég ijesztő feladat” - mondja Stephenson a videóban.

Elképesztő teljesítmény, ám ha nekem nem hiszel, a részleteket akár Stephensontól is hallhatod, ha megnézed a közel nyolcperces YouTube videót.