Ez az 1950-ben gyártott VW Transporter T1 túlélte az idők próbáját

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-08-21, 14:50

A legendás mikrobusz-típus egyik legvénebb példánya 2014-ben került Hannoverbe.

Biztos vagyok benne, hogy így vagy úgy, de mindenki hallott már a Volkswagen Transporterről, a legendás mikrobusz-típus hat generációjából 13 millió darab kelt el világszerte. A Volkswagen Type 2 (T1) volt a Transporter család első generációja, amelyet 1950-től 1967-ig gyártottak a németek. Az 1950-ben készült kisbuszok egyike – ami a Sofie keresztnevet kapta – köszöni szépen, jól van.

Volkswagen Transporter T1 oldalról fotózva

A Type 2 (T1) a maga idejében kultikus státusznak örvendett a világ számos pontján, elég csak az Egyesült Államokra gondolni, ahol a ’60-as években a hippi mozgalom egyik szimbólumának számított a jármű, nem véletlenül ragadt rá a hippibusz kifejezés is.

Volkswagen Transporter T1 szemből fotózva

Az első T1-ek 1950-ben hagyták el a németországi gyártósorokat, közülük az egyik túlélte az idők próbáját. A szóban forgó modell karbantartásával 2014 óta foglalkoznak a VW gyári csapat, a Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) tagjai.

Volkswagen Transporter T1

A babakék (vagy inkább korlátkék?) színben pompázó kocsi vázszáma nem titok (20-1880), a járművet egyébként Sofie-nak szólítják egymás között a szerelők. A mikrobusz 1950. augusztus 5-én gördült ki a VW wolfsburgi üzeméből, vagyis Sofie már 70 éves. A vadiúj autó még 1950-ben Hildesheim városába került, majd 23 éven keresztül áruszállításra használták. Utána nyoma veszett két évtizedre, abban az időszakban több magángyűjteményben is megfordult, 1973 és 1992 között pedig a VW-rajongók osztozkodtak rajta.

Volkswagen Transporter T1 oldalról fotózva

Az 1990-es évek elején többször is sikertelenül próbáltak túladni a kocsin, végül egy dán férfi csapott le rá. A Tonny L. néven emlegetett vásárló megegyezett az eladóval, elutazott Németországba, majd egy kamion segítségével hazavitte a kisbuszt.

Volkswagen Transporter T1

Sofie akkor már 19 éve nem szelte az utakat, úgyhogy rengeteg alkatrészét kicserélte a dán úriember, az autó aztán egy nagygenerálon is átesett 2000 és 2003 között. Tonny több mint 20 000 kilométert tett meg a legendás négykerekűvel, volt olyan, hogy átruccant Sofie-val Németországba egy Volkswagenes találkozóra. 2014-ben Tonny úgy döntött, hogy eladja a járművet, de mindenképpen jó kezekbe akarta adni Sofie-t, így jött képbe a VWCV. A most már 70 éves T1 még 2014 végén befutott Hannoverbe, ahol azóta is a gondját viselik.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Carscoops

Wikipédia

Kapcsolódó írások

Volkswagen Transporter T7 látványterv elölről
2020. július 31.
A Volkswagen új kisbuszát a jelenleg futó szériával együtt tesztelték épp.
Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.

További hírek