2020. február 11. | 14:13

A tulajdonos saját kezűleg építette fel a lakrészt a pickup platójára.

Mire lehet jó egy pickup, ha nem akar vele az ember árut szállítani? Például lakóautónak! Egy amerikai férfi pont erre gondolt, amikor azon morfondírozott, hogy miként hasznosítsa öreg, 1982-es Subaru Bratját. Ugyan vannak a platóra lakófelépítményeket gyártó cégek, ő mégis egymaga építette meg álmai lakóautóját. Belekötni nem tudok, mutatósra sikerült.

Ha neked sem mond sokat a Subaru Brat neve, ne érezd magad rosszul. Az autót 1978 és 1994 között gyártották, fő piaca pedig az Egyesült Államok volt, csupán jelentéktelen mennyiség jutott el Európába vagy Magyarországra. Az autót kifejezetten a Subaru amerikai leányvállalatának vezetője kérésére készítették, hogy felvegyék a versenyt a Mazda, a Nissan és a Toyota hasonló méretű haszongépjárműveivel.

Ez a konkrét példány miután feltehetően már megette kenyere javát, kapott egy házkészítésű lakófelépítményt tulajdonosától. A kivitelezés a képek alapján első osztályú, aligha köthet bele bárki is tekintve, hogy nem gyári szintű megoldásról van szó. A lakrész az autó és a plató csekély méretei ellenére 3 főt tud elszállásolni, ami ezért lehetséges, mert nem csak a nyitható tetőrészen vannak alvóhelyek, hanem alulra is becsempésztek egy kis matracot. A földszint mondjuk lehet, csak gyerekeknek ideális.

A felszereltsége az alvóalkalmatosságokon felül kimerül egy beépített fatüzelésű tűzhelyben (!), ami nem csupán a főzést teszi lehetővé, hanem hideg időben szolgáltat némi meleget is. Ha már a platón nincsen elég hely, akkor a csomagokat és egyéb kempingfelszereléseket fel lehet erősíteni a felépítmény tetejére is, ahol helyet kapott egy méretes tetőcsomagtartó. Az autó stabilitását ilyen esetben nem illik firtatni.

Az lakóautó mozgatásáról egy 1,8 literes 4 hengeres 73 lóerős motor gondoskodik, ami egyébként az erősebbik erőforrás, mert annak idején elérhető volt egy harmatosabb 1,6 literessel is. Az úttalan utakon történő továbbhaladásról – Subaruhoz illően – természetesen állandó összkerékhajtás gondoskodik. Az autó persze nem nyújtja a mai lakóautók luxusát, de nem is arra készült és nem is került annyiba.