A Chevrolet Express mikrobusz bemutatása előtt az amerikai gyártó előrukkolt egy Express nevű koncepcióval is.
Többek közt a Vissza a jövőbe 2, az Igazából szerelem, a Bourne-ultimátum című filmekben, illetve a Szökés és a Mentalista című sorozatokban is szerepelt a Chevrolet Express modell. A mikrobuszt 1996-ban kezdték gyártani, ám a Chevrolet nagyjából egy évtizeddel azelőtt előrukkolt egy Express nevű koncepcióval is.
A furcsa alakú, gázturbinás meghajtású Express elméletben 240 km/órás sebesség elérésére lett volna képes, nagyjából 9,5 liter/100 km kerozin fogyasztással. A 120 lóerős teljesítményhez képest alacsony tömeg és remek aerodinamikai kialakítás – valamint a 475 Nm nyomaték – miatt a fenti sebességmutató viszonylag könnyű vállalásnak tűnt.
Annak ellenére, hogy a nyolcvanas évek közepén megálmodott autópálya-hálózat, illetve a négyüléses Express hajtóegységének ötlete sem vált valóra, a koncepció bizonyos értelemben megelőzte korát, és utat mutatott a jövő felé. Az elektrohidraulikus kormányszervo, az elektromechanikus vezérlésű gázpedál, a visszapillantó tükröket felváltó, kameraképet mutató kijelzők ma már alapfelszereltségnek számítanak, akkoriban azonban űrtechnológiaként tekintettek rájuk.
Az Express a maga idejében egy teljes mértékben működő koncepcióautó volt. A gázturbinás meghajtás és a 21. századi technológiák nem csak elméleti funkcióként jelentek meg a tervezőasztalon. Nem csoda, hogy az Express bekerült az 1989-ben forgatott Vissza a jövőbe 2. részébe, mely 2015-ben játszódik. A legendás film alkotói úgy képzelték, hogy akkor már repülő autókkal fogunk közlekedni, ám ez a vízió egyelőre nem vált valóra.