A városi áruszállításnál is komoly reformokat vezetnek be.
Európai szemmel India sokszor egy lyuknak tűnhet és akkor még szépen fogalmaztam. Persze ebben benne vannak az eltérő éghajlati viszonyok, a kultúra és a vallás.
Mindent összevetve sokszor fejletlenebbnek érződhetnek nálunk, most mégis egy nagy lépést tesznek a modern jövő felé. Hiszen az európai trendekkel összecsengően ők is elkezdik kitiltani a belső égésű motorokat az utakról, hogy átálljanak az elektromos közlekedésre.
Ez egy lassú és nehézkes folyamat lesz, így hát egészen apránként haladnak majd. A jelenlegi tervek szerint 2027-től tiltanák be a dízel autókat az 1 millió lakost meghaladó nagyvárosokból.
Ez persze sokaknak erőteljesen átrajzolná a térképet, hiszen India bő 1,4 milliárdos lakosságával egészen sok várossal rendelkezik, amelyek lakossága meghaladja ezt a számot. Ennél viszont egy emberek számára még fájóbb lépésre is elszánná magát a vezetés.
Hiszen 2035-re a belső égésű motorral szerelt motorkerékpárokat, robogókat és háromkerekűeket is kitiltanák az ilyen helyekről. Ezzel rengeteg ember közlekedését és megélhetését veszélyeztetnék, bár a szabályozás leghamarabb 2035-ben léphet csak életbe.
A lépéseket egy olyan bizottság javasolta a vezetésnek, amelyet 2021-ben pont a fenntarthatóbb és környezetbarátabb ország kiépítéséért hoztak létre. Vezetője a volt olajügyi miniszter, Tarum Kapoor.
Tovább csökkentenék a városok terheltségét azzal is, hogy a belvárosi áruszállítást innentől csak elektromos járművekkel lehetne megoldani. Ezt a jármű regisztrációjánál szabályoznák, már akár 2024-től kezdve.
Emellett nem csak a közlekedésben, de a háztartásokban is szeretnének koncepciót váltani. Ehhez pedig olyan tervet dolgoztak ki, amely ösztönözné az embereket az elektromos tűzhelyek előnyben részesítésére.
India elég nehéz helyzetben lesz a fenntarthatóságért való küzdelemben. Országuk gazdag szénlelőhelyekkel rendelkezik, egy darabig valószínűleg nem fogják elengedni az ezzel működtetett erőműveket.