2022. április 21. | 11:44

A sportautóban egy 3,9 literes, duplaturbós V8-as dolgozik, amely 620 lóerő leadására képes.

A Ferrari XX Programot 2005-ben indították, mint exkluzív rendezvénysorozatot az olasz márka néhány különleges és igen gazdag ügyfele számára, akiknek lehetőséget biztosítottak arra, hogy speciálisan előkészített gépeket vezessenek olyan pályákon, mint Barcelona, Mugello, Spa-Francorchamps vagy Paul Ricard. A program 2022-es szezonja több mint 20 különböző eseményt tartalmaz világszerte. Ehhez csatlakozhatna a Ferrari Roma legújabb verziója, amely egyelőre csak számítógépes látványterveken létezik.

A német Magnus Concepts néhány különleges látványtervvel rukkolt elő, amelyeken a maranellói sportkocsi versenyverziója látható. A Roma XX névre keresztelt szuperautó agresszív aerodinamikai csomagot, alacsonyabbra hangolt felfüggesztést és még jónéhány egyéb módosítást kapott. Többek között egy rendkívül szokatlan kék fényezést.

Az autó orra jelentősen átalakult, kezdve a hatalmas, agresszív szplittertől a gépháztetőn elhelyezett méretes légbeömlőkig. A sportkocsi elejéről eltűnt a hűtőrács, a fényszórók pedig új sárga LED-elemeket kaptak.

Hátul a változások még szembetűnőbbek: teljesen átalakult a lökhárító alsó része, ahol most egy jelentős méretű diffúzor található, a közepén két kipufogócsővel, szemben a gyári állapotú Roma négy kipufogóvéges elrendezésével. Ezenkívül az autóra felkerült egy óriási fix szárny, valamint sötétített hátsó lámpák. A Roma XX oldalára pedig szinte az aszfaltig leérő küszöbök kerültek, ezek a jobb légáramlást segítik, illetve a leszorítóerő termelésben játszanak fontos szerepet.

A gyári állapotú Roma meghajtásáról egy 3,9 literes, duplaturbós V8-as gondoskodik, amely 620 lóerő és 760 newtonméter leadására képes. Ennek köszönhetően a sportkocsinak csupán 3,4 másodperc szükségeltetik a 0-100-as sprint teljesítéséhez, a végsebessége pedig 320 kilométer/óra. Ez a teljesítmény valószínűleg elegendő lenne az autó versenyváltozatához, különösen, ha hozzávesszük a szénszálas karosszériaelemek révén jelentősen csökkentett tömeget.

Nyitókép: Ferrari