2023. augusztus 03. | 10:09

Még messze nem értek véget az útfelújítási munkálatok a magyar gyorsforgalmi szakaszokon, persze ezek már rég indokoltak voltak.

Még nincs egy éve, hogy átjátszották az Magyar Koncessziós Infrastruktúrafejlesztő Zrt.-nek (MKIF Zrt.) az itthoni autópályákat. Ebbe nem csak ezek kezelése, de felújítása is beletartozik, ami folyamatosan halad a 2022 szeptemberi váltás óta.

Eddig az MKIF Zrt. 1,6 millió négyzetméternyi utat újított fel, közölték az MTI-vel. Ezt könnyebb értelmezni, ha azt mondom, hogy 312 kilométernyi autópálya-szakasz kapott új útburkolatot az elöregedett helyett.

A felújítások leginkább az M1-es, M3-as és M7-es autópályákat érintették, amiken lássuk be, azért ez már időszerű volt. Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy az útburkolkat cseréje mellett az MKIF 36 hidat és felüljárót is rendberakott, ami szintén rengeteg pénz.

Ez pedig még nem a felújítások vége, sőt. A tervek szerint idén összesen 2,5 millió négyzetméter aszfalt cserélődik ki a hazai gyorsforgalmi szakaszokon. Emellett pedig 200 híd és felüljáró újul meg országszerte.

Ezek a számok azt jelentik, hogy az ország teljes, 1237 kilométer gyorsforgalmi szakaszából 2023 végéig 583 kilométer újulhat meg, ha minden a terv szerint halad. A felújítások még országszerte 67 helyszínen lesznek tetten érhetők több tízmilliárd forint értékben.

Ennek viszont van egy hátulütője az ideiglenes forgalomkorlátozás kapcsán. Az MKIF arra kéri az autósokat, hogy utazásaikra számoljanak plusz időt és tájékozódjanak indulás előtt az aktuális korlátozásokról.

Továbbá szeretnék, ha a közlekedők türelmesen állnának a munkájukhoz és az azzal járó lezárásokhoz. Hiszen azért dolgoznak, hogy mindenki jobb minőségű, biztonságosabb aszfalton közlekedhessen.

Korábban egyébként egy videóban már foglalkoztunk azzal, hogy az úton dolgozó munkások milyen veszélyeknek vannak kitéve a felelőtlen és figyelmetlen autósok miatt.

MTI

Depositphotos