2022. október 09. | 15:25

Az Elixir a 2000-es évek futurisztikus jegyeit viselte magán.

A 2000-es évek elején a PSA-csoport is igyekezett meglovagolni a jövő autóját megvalósítani kívánó hullámot, amelyet az új évezred hozott magával a járműiparba. Ezt a kor szellemének megfelelően dízelmotorral ötvözve létrehozták a 407 Elixirt.

A 2003-ban bemutatott Elixir a 407-es hatchback verziója lett volna, némi luxussal megspékelve. Elölről egy teljesen átlagos 407-esnek tűnik hosszú, nyújtott fényszóróival, hosszúnak tűnő motorházával és széles hűtőrácsával, azonban hátulról és oldalról rápillantva egy teljesen más autóval találkozunk, amely letisztult és egyszerű. A krómozott felnik ma már kicsit bazárinak hatnak, de mégiscsak eltelt majdnem 20 év azóta.

A Peugeot célja egy kényelmes, sok extrával felszerelt jármű megalkotása volt, amely finom ívével és meghökkentő kinézetével felhívja magára a figyelmet. A 2003-as Genfi Autószalonon debütáló koncepció egy hathengeres, 2,7 literes HDi dízelmotort kapott, amely 200 lovas teljesítményre volt képes.

A hatchback Elixir négy utasnak tudott kényelmesen helyet adni és az ülések mögött még néhány bőröndnek vagy a hétvégi bevásárlásnak is maradt hely. Persze nem ez volt a fő szempont, hanem a kényelem és a gyönyörködtetés. A Peugeot 407 Elixir luxusautónak számított kényelmes üléseivel, automata váltójával, a tetőt pedig egészen a csomagtartóig panorámaüveg fedte le, amely rengeteg fényt engedett be és megnövelte a térérzetet.

Az Elixir koncepcióban fedélzeti navigáció, kilenc légzsák és sávtartó rendszer is a volt, a hátsó lámpák pedig LED-esek voltak. Bár a koncepciót elkaszálták, a 407-es széria közkedvelt modellé vált és a kupé verziója állt a legközelebb az Elixirhez.

A Peugeot egy másik, az ezredfordulón megjelent koncepcióautójáról, a holdjárókra emlékeztető Hoggarról itt olvashatsz.

supercars.net / Nyitókép: Depositphotos