2022. június 11. | 17:00

Az ezredforduló környékén kíméletlen mennyiségű pénzt pakolt a PSA a dízelmotorok fejlesztésébe. Ebből következik, hogy a reklámköltés is szabad szemmel jól látható volt, amelynek egyik megtestesülése a semmire se jó, de kétségkívül látványos Peugeot Hoggar koncepció volt.

A Hoggar inkább hasonlít egy ünneplőbe bújtatott nyers tereprali versenyautóra, mintsem normális járműre. 21 colos alufelnijein ballonos gumik feszülnek, rugóútjai pedig olyan hosszúak, hogy akár tényleg képes lehet homokdűnék leküzdésére.

Ehhez az ereje is megvolt, hiszen elöl és hátul egy 2,2 literes HDi motor dolgozott, melyek rendszerteljesítménye 360 lóerő és 800 Nm volt. Természetesen mindezt állandó összkerékhajtás mellett tudta, a két motort pedig egyetlen központi számítógép hangolta össze.

Pontos menetdinamikai adatokat sosem közölt a Peugeot, de lassú nem lehetett a kocsi, ugyanis a karbon monocoque köré alumínium elemeket építettek, ami valószínűleg könnyű autót eredményezett. A Hoggarnak se teteje, se normális ajtajai nem voltak, így igazán saras vagy homokos körülmények között ebben a formájában több mint valószínű, hogy nehezen használható volt.

fotó egy Peugeot Hoggar koncepció autó oldaláról
Oldalt csak egy felfelé nyíló ajtókerete volt

Akkoriban annyira csúcsra járatták a gyártók a dízelezést, hogy egy ilyen vagány koncepció nemcsak fogyasztotta a gázolajat, de büszkén hirdette is a technológiáját. A kétoldalt kivezetett óriási kipufogóvégek nagy FAP feliratokkal reklámozták, hogy ez az autó szűrt kipufogógázt ereget ki magából. Akkoriban teljesen sci-fibe illő érintőkijelzős infotainmentje kameraképet mutatott, iránytűvel segítette a haladást, de GPS navigációt is tartalmazott.

fotó egy piros színű Peugeot Hoggar pickup autóról szemből
Peugeot Hoggar - ez már gyártásba került

A 2003-as Genfi Autószalonra készített koncepció sohasem valósult meg, azonban a nevét furcsa módon mégis felhasználta a Peugeot. A 206-os erősen felújított, dél-Amerikában forgalmazott változatából (felénk 206+-ként árulták) 2010-ben készítettek egy pickup verziót, amit Hoggarnak neveztek el. A kisteherautó szögegyszerű kisautó-technikát használt, nevén kívül semmi sem emlékeztetett az egykori extrém tanulmányra.

Pár évvel korábban a Peugeot egy másik, jóval életképesebb terepjárót is bemutatott. A Peugeot 206 Escapade tanulmányról írt cikkünket ezen a linken olvashatod el

carpages.co.uk | Fotók: Stellantis

  • Címkék: