Rögtön fontos hozzátennünk, hogy a csarnokot még éppen előkészítették a nyitásra, így a járművek mennyisége és állapota csak egy szeletét mutatja be a Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik című tárlatnak.

fekete 424-es gőzmozdony az északi járműjavító dízelcsarnokában
A tárlat a magyar gépipar egyik legikonikusabb darabjával, a 424-es gőzmozdonnyal kezdődik. A Bivaly becenevű gépből 1924-1958 között 514 darabot gyártottak

gőzmozdony vezetőállása műszerekkel
Nem volt könnyű munka a gőzmozdonyok vezérlése

gőzmozdony vezetőállása
Esőben ha nem akart elázni a vezér, akkor ennyit látott előre

fotó kiállított veterán kerékpárokról
"A munkábajárás eszközei"

fotó csepel és weiss manfréd kerékpárokról
Csepel és Weiss Manfréd kerékpárok

fotó egy piros színű m44-es dízelmozdonyról
A MÁV-M44-es sorozatú dízel-villamos tolatómozdony szintén fontos típus

máv m44-es dízelmozdony belső tere
Az 1954-1971 között gyártott mozgonynak már jóval korszerűbb vezetőállása volt, még fűtőradiátort is kapott

máv-m44 vezetőállása
Túl sokat azért innen sem lehetett látni, de a dolgozók szerették, mert végig körbe lehetett járni a kocsiszekrényen

kép a máv-m44-es dízelmozdonyának motorjáról
A Bobo becenevű mozdony Ganz TC 32.44a/14K típusú motorja 600 lóerős névleges teljesítményre képes

fotó egy máv 242-es áramvonalas zöld színű gőzmozdonyról
Van, ami már álló formátumban sem fér bele a képbe. Az áramvonalas MÁV 242-es a leggyorsabb gőzmozdony volt Magyarországon

fotó egy máv 242-es áramvonalas zöld színű gőzmozdonyról hátulról
A koporsónak és szellemnek is becézett gőzmozdonnyal 1961-ben 167 km/h-s hazai sebességrekordot állítottak fel

fotó egy MÁV V60-as veterán villanymozdonyról
A MÁV V60-as (becenevén Kandó-mozdony) villanymozdonya, a hazai villanyvontatásos korszak egyik előfutára

fotó ikarus buszokról, ford t modellről és veterán motorokról
Ebben a csarnokban vegyes volt a kép, érezhetően előkészítés alatt állt a legtöbb jármű, így a típusok meghatározása is nehézkesebb. Baloldalt előtérben vélhetően egy gyártás végéről származó Ford Model T, mögötte egy Ikarus 66-os faros és egy Ikarus 280-as

fotó egy drapp színű ikarus 66-os buszról
Az Ikarus 66-osból több mint kilencezret gyártottak 1952-1973 között, itthon a helyközi járatok meghatározó típusa volt a '60-as '70-es években

kép egy kék színű bkv-s ikarus 280-as csuklós buszról
A ráncajtós, BKV-kék 280-as Ikarus, ami több generációt utaztatott Budapesten. Első példányai 1971-ben jelentek meg a budapesti utakon, de használtan még 2002-ben is vásárolt belőle a BKV. 29 év alatt összesen több mint hatvanezer darabot gyártott belőle az Ikarus. Megdönthetetlen ikon

Ikarus 66 és ikarus 280-as autóbuszok egymás mellett
Legendák egymás mellett. Háttérben a 30-as és a 211-es típusok sejlenek fel

citroen dacia és skoda veteránautók
Előtérben a francia autógyártás egyik leggyönyörűbb darabja, a Citroën DS. Középen egy hibátlan állapotú Dacia 1300-as, mellette pedig egy nem kevésbé jó bőrben lévő, igazi első generációs Škoda Octavia

fotó egy Dacia 1300 autóról
Sokáig az utcakép része volt a Dacia 1300-as. Ez nem csoda, hiszen a Renault 12 alapú kocsit 1969-től kisebb módosításokkal egészen 2004-ig (!) gyártották, ezidő alatt közel kétmillió darabot készítettek belőle 

fotó egy piros skoda octavia veteránautóról
Talán nem mindenki tudja, de ez volt a legelső Škoda Octavia

fotó egy piros skoda octavia veteránautóról
1959-től 1971-ig gyártották

fotó egy üres területről a máv dízelcsarnokából
Vannak még üres csarnokok, lesz még hely a különleges járművek felhalmozására


Csepel D-450 teherautó

fotó egy piros vetereán dízelmozdonyról
Az 1934-es MÁV Aamot, vagyis az Árpád becenevű gyorssínautóbusz. 275 lóerős dízelmotorjával 3 óra alatt tette meg a Budapest-Bécs távolságot, amit csak a kétezres években sikerült megdönteni

kp egy ikarus 556-os buszról
Ikarus 556 korabeli BKV színekben. 1964 és 1972 között 275-öt vett belőle a budapesti vállalat

fotó egy veterán mbt trolibuszról
MTB 62. Ezzel a szovjet gyártmányú trolibusszal indult el a pesti troliközlekedés a 70-es vonalon 1949. december 21-én, Sztálin 70. születésnapján

fotó egy koszos zöld bubi bérkerékpárról
És a közelmúlt: ezt a Bubi kerékpárt a Dunából halászták elő

A kiállítás a nagyközönség számára május 28-án szombaton nyitja meg kapuit és szeptember 30-ig tekinthető meg. A kiállítás időtartama alatt múzeumpedagógiai foglalkozások, integrált múzeumi órák és rendezvények is lesznek az MTI közleménye szerint.

További információk ide klikkelve olvashatók, jegyek pedig erre a linkre kattintva vásárolhatók.