2023. február 06. | 10:49

Kommunikációs hiba lépett fel.

Megint eljátszotta a Red Bull csapata azt a poént, hogy az egyik versenyzőjük rosszkor volt rossz helyen. Tavaly Perezzel a főszerepben készítettek egy kisfilmet, ahol egy kommunikációs hiba miatt Christian Horner szavait a mexikói versenyző félreértette, és azt hitte, hogy egy napja van New Yorkból Miamiba érni. A legjobb módszernek azt gondolta, ha egy F1-es autóval teszi meg az utat, közúton.

Idén újra elővette ezt a forgatókönyvet az energiaitalos csapat, valószínűleg a marketingesek nem kapták meg az inflációkövető béremelést, így nem futotta új ötletre. Most is egy kommunikációs hibából indul a történet, ugyanis a Red Bull idei, RB19-es autóját a New York-i Manhattanbe kellett volna leszállítani a futárcégnek a versenyautó bemutatójára, ám véletlenül az USA másik végén, a Nevada államban található Manhattanben tették le.

A két helyszín közt közúton a legjobb esetben is 39-40 órányi autózás vár a sofőrökre, Horner azonban azt az instrukciót adta Verstappennek, hogy 36 órája van eljutni New Yorkba. Oké, talán még ez is megoldható lett volna, ha mindenhol megszegi a sebességkorlátokat, ám a reklám kedvéért érintette az USA-beli F1-es versenyhelyszíneket is: Las Vegas, Austin és Miami érintésével haladt New York felé, ráadásul Austinban Pereznek adta át a stafétát.

Persze ez mind csak fikció, valójában nem autóztak közúton, főleg nem a vadonatúj versenygéppel. Kameratrükkök tömkelege látható, néhány kibérelt útszakasszal tarkítva, az ilyen mutatványokhoz néhány évvel korábbi versenyautókat szoktak használni. Így az időeredmény is lényegtelen volt, de azért poénnak elment. A videó végére Perez úgy tűnik, hogy idejében odaért a bemutatóra.

Amennyiben érdekel, hogy néz ki a 2023-as F1-es versenynaptár, akkor ezt a cikket is érdemes elolvasnod.

Mike Coppola / Getty Images