2023. február 06. | 11:04

Azt vizsgálták, hogy a férfiassággal kapcsolatos hamis tények hatására milyen autókra vágynak inkább az alanyok.

Bár sokan csak negatív értelemben ismerik azt a szót, hogy kompenzálni, pedig egy teljesen egészséges és normális építő folyamat az ember életében. A ténylegesen negatív változata a túlkompenzálás.

Ez megnyilvánulhat bunkó, provokatív vagy erőltetetten felsőbbrendű viselkedésben és akár az autóválasztásban is. Régebben néhányaknál a Hummer és a feleslegesen hatalmas pickupok jelentették ezt a kompenzációt, ma pedig az erőltetett óriás prémium SUV-k, mint az X7-es BMW, Q8-as Audi vagy a GLS Mercedes.

Ezzel kapcsolatban kezdtek kutatásba a Londoni Egyetem kutatói is, csak ők azt figyelték meg, hogy a sportautók milyen hatással vannak a férfiasságra. Ugyanis a kutatások során az jelentősebb eredményeket hozott, mint a luxuscikkek.

A kísérleti alanyokat először stimulálták hamis információkkal. Az átlagos péniszméretnek álcikkekkel direkt fölé és alá lőttek, ezzel vizsgálták, hogy melyik információtól hogyan érzik magukat a férfi alanyok böngészés közben.

Ezzel párhuzamban vizsgálták az internetes tevékenységüket, ahol a csapat egyik része az autóvásárlási és keresési szokásokra tért ki specifikusan. Az egyik kutatásban bemutatták azt a tényt, hogy az átlagos férfi péniszhossz 18 cm - ami valójában több, mint az átlag -, aminek elolvasása után a résztvevők jobban megkívántak egy sportautót.

A résztvevők között egyébként főleg az idősebb alanyoknál lehetett kimutatni ezt az összefüggést, míg 29 éves kor alatt nem volt akkora az érdeklődés. Emellett viszont érdekes, hogy a luxuscikkek iránt nem volt olyan érdeklődés, mint a sportautók iránt, tehát nem a pénz motiválta a kompenzáció folyamatát.

A kutatásban persze még rengeteg kérdőjel és szinte végtelen emberi tényező van, viszont egy igen érdekes jelenséget vizsgál, ami egyre gyakoribb. A tévhittel ellentétben nem csak férfiasságot vagy népszerűséget kompenzál egy ember, hanem szinte bármilyen érzelmet vagy érzést.

A felsőbb korosztályoknál lévő vizsgálati eredményt befolyásolhatja kapuzárási pánik akár enyhébb, akár erősebb mértékben. Viszont az is igaz, hogy a sztereotípiák nem véletlenül jönnek létre és sokan nem a vezetési élmény miatt vesznek méregdrága sportautót, hanem hogy valamilyen hiányosságukat ellensúlyozva népszerűbbek legyenek.

Depositphotos