2024. február 12. | 16:01

A Multipla mai divat szerint megálmodott újragondolása már sokkal vonzóbb lenne mindenki számára. Ebből kaptunk most egy kis ízelítőt.

Amikor bemutatták 1998-ban a Fiat Multiplát, szinte mindenkinek leesett az álla – és nem a szépsége miatt. A legtöbben azt mondták, olyan, mintha két különböző méretű és stílusú autót elvágtak volna vízszintesen, és az egyik alját hozzáragasztják a másik felső részéhez.

Mire kijött a második, sokkal szolidabb generáció 2004-ben – amit használtként szintén teszteltünk –, már nem sokan gondolkodtak a típusban, és bár 2010-ig gyártották – Kínában egészen 2013-ig lehetett kapni –, nem sokan hullajtottak könnyeket, mikor kiderült, hogy utód nélkül marad a modellnév. A különleges formának megvolt a maga értelme, hisz kevesebb mint 4 méteres hossza ellenére akár hat felnőtt ember is utazhatott benne, miközben a csomagtartó méretét ez nem befolyásolta.

A hat fős befogadóképesség az extra széles kasztni okán kialakult két sorban háromüléses konstrukciónak volt köszönhető, amit a Honda az FR-V-vel például csak 2004-ben lépett meg – bár végül ez a típus sem alkotott maradandót. Mindenesetre a korát megelőző, meg nem értett dizájn miatt szinte az egész világon úgy vált ismertté, hogy alig akadt olyan, aki vágyott volna rá.

Praktikuma azonban megkérdőjelezhetetlen, így Marco Maltese, egy független, virtuális dizájner elképzelte, hogyan nézhetne ki napjainkban, elektromos meghajtású típusként a Multipla. Az egyszerűen csak „Re.Multipla” névre keresztelt projekt egyszerre állít emléket a régi modellnek, és gondolkodtatja el az embert, mennyit változott a világ az elmúlt körülbelül 25 évben.

A művész az eredeti sziluettet meghagyta, azonban egy sokkal fogyaszthatóbb külsőt álmodott meg az egyterűnek. Talán a legelsők, amik feltűnnek, azok a lámpák: úgy lett sokkal kívánatosabb a Re.Multipla, hogy még az első szélvédő alatt is rendelkezik világítással – akárcsak az első generáció –, persze ezúttal a manapság oly divatos, egybefüggő LED lámpák kerültek ide.

A fényszórók helyére a szintén újragondolt Renault Twingo által inspirált befejezetlen körívek kerültek, valamint az első lökhárító sokkal letisztultabb lett. Oldalról nézve feltűnhet, hogy nem kapott tükröket – nem tudni, miért –, egyúttal hatalmasat nőttek a kerekek, illetve az ajtók „közös” kilincsről nyithatók – valószínűleg egymással szemben.

A hasmagasság több centivel közelebb került a földhöz, ami ugyancsak jót tett a kiállásnak. Közben a hátsó rész egészen megváltozott: a lökhárító, a lámpák, de még az üveg is teljesen más, mint az eredetin. Bár a belsőről nem közölt képeket az alkotó, a hatszemélyes koncepciót továbbra is igyekezett tartani a széles kiállással – miközben sokkal kívánatosabb külsőt álmodott meg hozzá. 

Depositphotos