2023. január 20. | 15:09

Észak Amerikai kommentátorok szerint ez a szabadság elleni gyilkosság programja.

A magánautó-használat visszaszorítására törekvő tervezeteket nyújtott be a skóciai SNP, azaz a Skót Nemzeti Párt, írja a Scottish Daily Express. Ezzel a lépéssel jelentősen csökkentenék a városokban a forgalmat, a parkoló autók számát és a szennyezés mértékét.

Ez viszont hatalmas port kavart a nemzetközi médiában, mert többek között japánok, spanyolok és lengyelek is kritizálták a tervezetet. Közülük mégis észak-amerikai kommentátorok fogalmazták meg a legélesebb kritikát az ügyben, szerintük ez a szabadság meggyilkolásával egyenlő.

Emellett Kanadából is érkezett egészen erős kritika egy ismert politológustól és klinikai pszichológustól, Jordan Petersontól.

Meg akarja tartani autóját? Az alapvető autonóm mobilitáshoz való jogát? Akkor figyeljen, mert a globalista utópistáknak más terveik vannak.

Ezzel a megszólalásával Gillian McKeith Twitteren megosztott videójára reagált, amiben arról beszél az SNP politikusa, hogy a magángépkocsi-használat korlátlan növekedésének kora véget ért. Ez annak a közlekedési stratégiai tervnek a része, amit alig két hete tettek közzé.

A politikus elmondta, hogy céljuk a fenntarthatatlan utazások számának csökkentése, amit a jelenlegi tömeg- és közösségi közlekedési infrastruktúra fejlesztésével szeretnének elérni. Emellett szóba került a skót kormány úgynevezett "20 perces környék" tervezete is.

Ennek a programnak az lenne a célja, hogy minden szolgáltatás elérhető legyen legfeljebb 20 perc sétával vagy akár kerékpárral. Emellett a tömegközlekedést és a bérlős rendszereket is fejlesztenék, ezzel ösztönözve az embereket ezek használatára.

A tervezetben szereplő reformok a belvárosi parkolók számát csökkentené azért, hogy több helye legyen a kerékpáros infrastruktúrának és a tömegközlekedési eszközöknek. Az SNP politikusa szerint mindenképpen csökkenteni kell az emberek magánjárművektől való függőségét.

A tervezetnek része egy útvonaltérkép tervezet is, melyben az autók által megtett összes kilométert 20 százalékkal csökkentenék 2030-ra, ez szerintük világelső elkötelezés. Emellett a skót kormány kutatást rendelt el a magánautó-használat visszaszorítása utáni mobilitási keresletkezelésre, melynek keretrendszerét 2025-ig tervezik felépíteni.

A tervezet nagyon megosztó lett Skócián belül is, több szervezet támogatja a magánautók kiszorítását, míg rengetegen ellenzik. Mivel a művelet világszinten precedens értékű lehet, így nem csoda, hogy sok másik ország is felszólalt az ügyben és kritizálta az SNP ötletét.

Depositphotos