Az új autó illata az utastér anyagainak, a műanyagoknak és a ragasztóknak a szagából származik, amelyek keverednek egymással, és egy illatkoktélt alkotnak. A Nissan komolyan rárepült erre a témára, külön szagmérnökökkel dolgozik az új autók illatán! Peter Karl Eastland szagértékelési vezető mérnök a képzett orrával azon dolgozik, hogy tökéletesítse a járművek belsejében terjengő illatokat.

Munkában a Nissan által foglalkoztatott szagmérnök

Eastland a bőrkárpitozástól a kormánykerékig minden olyan anyagot megszagol, amely az utastérbe kerülhet. Kiválóan képzett orra van ahhoz, hogy felismerje a szagok részleteit. Kiváló szaglása mellett Eastland az Egyesült Királyságban, a Leicesteri Egyetemen szerzett mesterdiplomát kémiából és kriminalisztikából.

Munkában a Nissan által foglalkoztatott szagmérnök

Ez a munka egyébként nem olyan egyszerű, mint amilyennek első hallásra tűnik. Az illat a hőmérséklettől és az időtől függően változhat, ezért Eastlandnek többféle körülmények mellett kell értékelnie az anyagokat. A Nissan Japánban és az Egyesült Államokban is rendelkezik hasonló munkakörben dolgozó mérnökökkel, akik hasonló feladatokat látnak el az adott piacokon fejlesztés alatt álló járművek esetében.

Eastland úgy véli, hogy a munkája egyre fontosabbá válik, mivel az autóipart egyre inkább átszövő villanyosodási törekvések következtében a járművek egyre csendesebbek lesznek. A kevesebb zaj miatt az emberek érzékei átállnak, figyelmük az autó más elemeire, például az illatára terelődik.

Az autógyártó által foglalkoztatott szagmérnököknek a szabályozási kérdésekkel is meg kell küzdeniük. Egyes anyagok olyan illékony szerves vegyületeket tartalmazhatnak, amelyek allergiás reakciókat okozhatnak az utasoknál. Az Egyesült Nemzetek Szervezete Európai Gazdasági Bizottsága (UNECE), Kína, Japán és Oroszország irányelveket fogalmazott meg a jármű utasterének levegőminőségére vonatkozóan, hogy enyhítse ezeket a reakciókat.