2022. december 15. | 13:35

Több környezetvédelmi szervezet is felemelte már a hangját a cég ellen megkérdőjelezhető lépések kapcsán, most egy újabb pofátlan húzásra készülhetnek.

A Tesla már korábban sem nyűgözte le a németeket a Gigafactory Berlin esetében, hiszen megszegve bizonyos megállapodásokat, még az összes engedély beérkezése előtt kezdtek neki az építkezésnek. Bár ez nem feltétlen illegális lépés, morálisan megkérdőjelezhető, hiszen ezért a kedvezményért rengeteg pénzt csúsztatott át a vállalat.

Ezért is van az, hogy a helyi környezetvédelmi csoport, a Grüne Liga vezetője, Michael Ganschow szernit a Tesla azt csinál amit akar. Ha vízre lesz szüksége, azt is meg fogja oldani pénzzel, nem törődve a németekkel.

A szomszédos régió kerületi igazgatója az ügyben azt nyilatkozta, hogy a víz közjó, a feltárásának pedig közfeladatnak kell lennie. Ezt a kormány még a Tesla kedvéért sem rúghatná fel.

A felháborodást az váltotta ki, hogy a Tesla berlini gyárának a kapacitásnöveléshez több tiszta vízre lenne szüksége, ezért azt tervezik, hogy önálló módon kísérleti, majd később működő kútfúrásokat végeznek. Ez azért aggályos, mert több környezetvédelmi csoport szerint a mostani vízfelhasználása is aggályosan magas az amerikai vállalatnak.

Pedig a tervek szerint a Tesla az eddigi 500 ezer autó per éves számát felemelné egymillióra, tehát a vízfelhasználás is nagyon magas mértékben emelkedne. A kedélyek csillapítása érdekében az önkormányzati tanácsülésen a gyár képviselője azt mondta, hogy állják a fúrás minden költségét és a kutak adatbázisainak frissítését - erről az ülésen résztvevő Arne Christiani, a grünheidei polgármester beszélt.

A helyi környezetvédelmi minisztérium szóvivője elmondta, hogy a Tesla már tárgyal a helyi hatóságokkal, azonban kérelmet még nem nyújtottak be semmilyen tevékenységre. Bár az aggodalmat ez nem csillapította, sokan attól tartanak, hogy az autógyártó legújabb lépése precedenst teremtene.

Attól félnek, hogy elkezdene elterjedni a trend, amiben magáncégek veszik át a nyilvános adatkezelést és az állami feladatokat. Ennek eredményeként a Tesla a jövőben hivatkozhatna elsőbbségi hozzáféréshez, tehát lényegében kisajátítja a fúrt kutakat és az abból érkező vizet.

A szomszédos Spreenhangen városának területi képviselője Joachim Schroeder azt mondta, hogy hirtelen lépésektől nem kell tartani, hiszen a fúrt kutakat később össze is kell kötni a gyárral. Úgy fogalmazott, hogy ez sok időt vehet még igénybe, hacsak a Tesla nem veszi át az irányítást és nem Tesla-sebességgel dolgozik majd.

Az üggyel kapcsolatban a Reauters több kérdést is feltett a Teslának, de választ egyelőre nem kaptak.

Tesla