2020. január 05. | 16:00

Az ezredforduló után még inkább megindult a SUV-ok népszerűsége.

A cikk sorozat utolsó részében elérkeztünk a 2000-es évekhez, így az utóbbi két évtized terméséből válogattam. Ekkor már olyan gyártók is belekóstoltak ebbe a szegmensbe mint a Porsche, a Bentley, az Aston Martin és a mindenben egyedi és újonc Tesla.

Porsche Cayenne (2002)

A Porsche mérnökei gyakran gondolkodtak egy négy ajtós modellen és számos prototípussal kísérleteztek, köztük egy 911-szerű 989-es szedánnal, amely majdnem gyártásba is került a 1990-es évek elején. Majd több mint 10 év csend után 2002-ben bemutatták az eredeti Cayennet.

Visszatekintve a Cayenne figyelemre méltó előrelépést jelentett egy olyan vállalkozás számára, amelyről akkoriban köztudott volt, hogy utolsóként alkalmazkodik a piaci trendekhez.

Range Rover Sport (2005)

A Cayenne a Land Rovert hazai pályán lepte meg, a Range Rover pedig, ahelyett, hogy egy gyorsabb modellt épített volna egy vadonatúj autót dobott piacra Range Rover Sport néven, amely megalkotásánál kiemelt figyelmet fordítottak a teljesítményre. A vásárlók egy kompresszoros 4,2 literes erőforrással rendelhették meg. A Sport megtartotta a Range Rover világhírű terepjáró képességeit, amely részben az állítható légrugónak köszönhetően.

Bentley Bentayga (2015)

A Bentley bátran merészkedett ismeretlen vizekre, amikor 2015-ben bemutatta a Bentaygát. Az iker-turbós 6,0 literes W12 motorral szerelt SUV 591 lóerő leadására volt képes, ezzel a világ legerősebb sorozatgyártású szabadidő autójává lett.

Kissé ellentmondásos, hogy a Bentayga gyorsan a Bentley legnépszerűbb modelljévé vált, különösen olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Amerika. A cég nemrégiben kibővítette a választékot V8-as, hibrid és dízel változatokkal is.

Tesla Model X (2015)

A Tesla késéssel ugyan, de elindította a Model X-et, amely a világ első tömeggyártású elektromos terepjárója és a bolygó egyik leggyorsabb autója lett.  Egyedülálló megjelenésének köszönhetően könnyen kitűnik a tömegből.

A Model X fölénye az elektromos SUV szegmensben nem tartott sokáig. Ugyanis a  Jaguar előrukkolt az I-Pace-szel, az Audi és a Mercedes-Benz pedig a közelmúltban tört be Elon Musk sirályszárnyas járművének terepére.

Lamborghini Urus (2017)

Az Urus a Lamborghini egyik legmerészebb projektje a mai napig. Az olasz cég arra számít, hogy évente 3500 példányt fog eladni az Urusból. Ha ez sikeres, a modell megduplázza a Lamborghini forgalmát.

A 2012-es Pekingi Autószalonon mutatták meg először a koncepciót, a végső, gyártásba kerülő modellt 2017-ben leplezték le. A motorháztető alatt egy turbós, 4,0 literes V8-as erőforrás lapul, amely 641 lóerővel rendelkezik.

Rolls-Royce Cullinan (2018)

A Rolls-Royce sokáig tagadta, hogy egy SUV-on dolgozik, majd 2018-ban bemutatta a Cullinant , amelyben egy V12-es benzinmotor dolgozott, valamint az első összkerékhajtású Rollsként került be a köztudatba.

Aston Martin DBX (2019)

Még  a dicsőséges grand tourer és szuper sportkocsi gyártó, az Aston Martin sem hagyhatja figyelmen kívül a SUV szegmens népszerűségét. Néhány héttel ezelőtt rántották le a leplet az új öt ajtós DBX-ről, amelyet egy teljesen új gyárban építenek Dél-Walesben. Az iker-turbós 4,0 literes V8-as motor a Mercedes-AMG-től származik, amely az Aston Martin kis részvényese.

  • Címkék: