A szabályozásra nagy szükség volt, hiszen az ebből fakadó balesetek sokszor tragédiával végződtek.
Érdekes módosítást vezettek be Ausztriában arra vonatkozólag, hogy a teherautókkal hogyan kell kanyarodni. Persze nem kanyarról van itt szó, hanem kereszteződésekről.
És azokból is kifejezetten olyanokra céloz a szabályozás, amelyeken a forgalommal párhuzamosan kerékpárút halad és/vagy gyalogátkelő húzódik rajtuk. Ezek azért fontos helyszínek, mert ezeken sok baleset történik a hatalmas holtterek miatt.
Ilyen helyeken ha nem figyel eléggé a teherautó sofőrje vagy nem megy elég lassan, akkor a holttérbe került gyalogost, biciklist vagy e-rollerest könnyedén elsodorja. Ausztriában sok ilyen eset történt nagyvárosokban, időnként ezek tragédiával végződtek.
Ahogy Magyarországon is történt már ilyen korábban, az egyik ilyen ügynek a mai napig nincs vége. Egy e-rollerrel közlekedő fiatalt sodort el egy autóbusz, majd át is hajtott rajta, aki emiatt meghalt.
Az ilyen esetek minimalizárására vagy inkább nullára csökkentése miatt módosították Ausztriában az stVO-t (helyi KRESZ). A teherautóknak és buszoknak ilyen kereszteződésekben úgy kell kanyarodniuk, hogy közben lépési sebességben araszolhatnak csak.
A módosítást azzal indokolják, hogy ilyen sebességnél haladva a teherautó vagy busz sofőrjének mindenképpen észlelnie kell maga körül a gyalogosokat és egyéb közlekedőket. Emellett utóbbiaknak is több ideje van felkészülni vagy reagálni, ha a teherautós nem veszi észre őket.
A szabály már érvényben van, ezt fontos lehet tudni azoknak a fuvarozóknak, akik gyakran járnak Ausztriában. Még 2022. október 1-jével lépett életbe a módosítás és a hatóságok ellenőrzik is betartását.