2023. január 11. | 08:19

A város vezetése a lépést a lakosság és az autósok védelmével indokolja.

Korábban már több európai nagyvárosban is elindult hasonló kezdeményezés, ilyen például Párizs, Brüsszel, Helsinki, Valencia vagy Zürich. De Olaszországban sem ez lenne az első eset, Bolognában már elindítottak egy hasonló 30 km/órás projektet.

Most azonban a vezetés Milánó területén gondolkodik az új forgalomlassító szabályozásról. Ha minden jól halad, 2024 elejétől vezetnék be az új rendszert, miszerint az egész város területén a sebességkorlátozás 30 km/órában maximalizálódik.

Ez alól persze lesznek kivételek, mint például a gyorsforgalmi utak, amiket direkt a tempósabb haladásra terveztek, de a konkrét zónákról és övezetekről még nem született döntés. Ami biztos, hogy a város nagy részét harmincas zóna tenné ki, ettől pedig több pozitív hozadékot vár a városvezetés.

A legfőbb cél a város lakosságának védelme. Ilyen korlátozások mellett úgy gondolják, csökken a zajterhelés és a károsanyag-kibocsátás, ezzel pedig javulna a lakosság életminősége és egészségi szintje.

Ezek mellett az autósok érdekeit is szemelőtt tartja az új rendelkezés, mert így várhatóan kevesebb lehet a súlyos sérülésekkel járó balesetek száma. Statisztikák szerint Olaszországban a balesetek 70 százaléka sebességtúllépésből fakad, ezt szeretnék redukálni.

A területek pontos felosztása sebességkorlátozás alapján egyelőre folyamatban van, tehát a tervezet nem végleges. A milánói városvezetés azt ígéri, hogy amint rendelkezésre áll minden fontosabb tervezet, információs kampányt indítanak, hogy minden helyihez és környékbelihez eljusson az újítás és senkit se érjen meglepetésszerűen.

Korábban egyébként én is jártam Olaszországban egy Dacia Joggerrel és minket is elkapott a barátaimmal egy traffipax. Az olaszok komolyan veszik a gyorshajtást és a 70-es zónában bemért 82 km/órára bő 40 eurós (16 ezer forintos) bírságot kellett befizetnünk.

Arányaiban ez egy korrekt büntetés, annak fényében viszont érdekes, hogy nálunk ilyen tempót talán még be sem mérnek szerencsésebb helyeken. Ez probléma, hiszen Magyarország a gyorshajtók országa, ezzel korábban egy videóban foglalkoztunk.

Depositphotos