2023. július 04. | 08:06

A rendszám is arra utal, hogy nem merő véletlen volt a baleset, hanem szándékos versenyzés.


FRISSÍTÉS 07.07.: Balogh Ádám ezredes a BRFK pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy gyorshajtás és három autó versenyzése okozta a halálos balesetet az Árpád hídon. A tragédiát okozó Mercedes sofőrjét a kórházi ellátása után előállították, őrizetbe vették és kezdeményezték a letartóztatását.

A férfi elismerte felellősségét, korábban egyébként két anyagi káros balesetet is okozott, ezzel már 13 büntetőpontja volt. A vizsgálatok alapján ittas vezetés vagy kábitószer hatása alatti vezetés egyik sofőr esetében sem merült fel. Azt még vizsgálják, hogy valamelyik autót illegálisan tuningolták-e.

A térfigyelő kamerák felvételein Balogh Ádám bemutatta, hogy a versenyben három autó, két BMW és egy Mercedes vett részt. Egy piros lámpától indulva a Róbert Károly körúton a mercis balról, a BMW-s jobbról előzött egy autót, a másik BMW-s kissé lemaradva követte őket.

„A Mercedes sofőrje azt mondta, azért gyorsított, mert úgy érezte, hogy a BMW rátapadt, a BMW-s azt mondta, a Mercedestől függetlenül gyorsult, a szemtanúk szerint viszont egyértelműen úgy tűnt, hogy versenyeznek, a BMW-s lekövette a Mercedes mozgását" - mondta Balogh Ádám.

A Mercedes a Népfürdő utcánál balra csúszott, a sofőr jobbra próbált ellenkormányozni, de ez nem sikerült, a szalagkorlátot átszakítva pedig elütötte a szabályosan közlekedő biciklist. Ezután visszacsapódott az útra a Merci, majd a harmadik BMW-vel ütközött (a második BMW-s ki tudta kerülni).

A szakértői vizsgálat megállapította: műszaki hibája egyik autónak sem volt, de a Mercedesben ki volt kapcsolva a menetstabilizátor. A szakértő szerint a Mercedes a balesetet megelőzően legalább 137 km/órás sebességgel haladt, és az ütközés után még 70 métert sodródott az úton.


Súlyos eset történt múlt szombaton az Árpád hídon, amiben egy ember életét vesztette. Az eddig ismert adatok alapján két autós versenyzett éjszaka, amikor a tempó miatt kisodródtak.

Az egyik autó nekicsapódott a szalagkorlátnak, ami mögött egy kerékpáros haladt. A hatalmas lendület miatt átszakította a szalagkorlátot és elgázolta a biciklist, aki válságos állapotba került.

A kiérkező mentők ellátták, de nem sokkal később meghalt. A két versenyző megúszta súlyosabb törésekkel és sérülésekkel. Autóik teljes összetörtek, viszont az kivehető, hogy mikkel játszottak.

Az egyik egy öreg 3-as BMW volt, aminek a sofőrje valószínűleg meg akarta mutatni a valamivel újabb Mercedes AMG E 63 S-nek, hogy mit tud. Utóbbinak nemrég közzétette rendszámát Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere.

Hiszen az volt az autó rendszáma, hogy RACE-001, ebből azért látszik, hogy nem csak boltba jártak vele. Főleg annak fényében, hogy most is egy agyatlan verseny okozott tragédiát.

A főpolgármester szerint ebből is látszik, hogy rendszerszintű probléma az utcai versenyzés Budapesten. Szerinte még több sebességmérő kamerára és drákói szigorúságú büntetésekre lenne szükség.

Egyik sem az ő feladatuk lenne, de nem várnak tovább az államra és rövidesen 48 új sebességmérőt helyeznek ki Budapesten. Ettől azt várják, hogy a népszerűbb versenyzési pontok eltűnnek, és az ilyen balesetek lassan megszűnnek.

A büntetési tételek egyébként tényleg megérdemelnének némi szigorítást, mert ezen a szinten a pénzbüntetésnek nincs visszatartó ereje. Hiszen akinek egy Mercedes AMG E 63 S belefér, annak nem fáj a maximálisan kiszabható 300 ezres csekk sem. Illetve az utóbbi idő híreiből is az látszik, hogy a vezetéstől való eltiltásnak sincs kellő visszatartó ereje.

A rendszámról készült képet az alábbi Facebook-poszban tekintheted meg. Ha a böngésződ nem jeleníti meg és a „Third-party media, can we show it?" szöveget látod, az „Always for Facebook" vagy az „Only this media" gombokra nyomva láthatóvá válik a kép.

MTI / Mihádák Zoltán