A kerületek is komoly lépéseket tesznek a közúton történő balesetek csökkentése érdekében.
Országszerte súlyos gondot okoz az, ahogy a közlekedési morál alakul itthon. Egyre türelmetlenebbek és gyorsabbak vagyunk, ennek pedig jellemzően valamilyen baleset a vége.
Ezt szeretné elkerülni Budapest vezetése szigorú szabályozásokkal. Ebben a projektben a kerületek is partnerek, de hogy ki és milyen szinten, arról a Vezess.hu kérdezte őket egyenként.
Összegezvén több kerület is aktívan együttműködik a helyi rendőrkapitányságokkal és nem csak traffipaxokat, de sokszor traffiboxokat is telepítenek. Ezek olyan dobozok - darabja 10 millió forintért - amikben nincsen feltétlenül traffipax.
Ezt viszont az átlagautós nem tudja, így akár mérés nélkül is lehet forgalomlassító hatása. Ez a hagyományos traffipaxokkal szemben még azért is jó, mert forgatható, napjában akár többször is válthat irányt.
A II. kerület egy konkrét listát is küldött a lapnak, amiben elmondták, hogy hova kerülnek az új sebességmérési pontok.
- Árpádfejedelem útja 12.
- Hidegkúti út 128.
- Kapy út 40.
- Máriaremetei út 132.
- Nagykovácsi út 4.
- Törökvész út 31.
- Zöldlomb utca 24.
Viszont a hagyományos traffipaxokkal együtt sajnos elég költséges mutatvány, ezért bizonyos kerületek nem telepítenek ilyet. Volt, aki azt mondta, hogy egyáltalán nem gondolkoznak ilyen eszközökben, mert nem látják értelmüket.
Állításuk szerint a notórius gyorshajtók ezek helyét hamar megtanulják és csak lokálisan tudják visszafogni sebességüket. Ahhoz, hogy mindenhol ellenőrzés alá vonják őket, sokkal súlyosabb összegű beruházások kellenének, de az nem fér bele.
Több kerület fordul egyébként az egyszerű fizikai akadályokhoz, amelyekkel lassítják a forgalmat. Ilyenek a fekvőrendőrök, a kiemelt kereszteződések és az elmondásuk szerint precízen kihelyezett virágládák.
Emellett a közeljövőben arra is számítani lehet, hogy sok kisebb utcában 30 km/órára korlátozzák a sebességhatárokat. Ez több kerület tervei között is szerepel, viszont vannak olyanok, akiknél már ezen utcák több mint felénél bevezették ezt.
Volt olyan kerület is, amelyik a forgalomcsökkentésben látta a jövőt, ezért övezeteket alakítottak ki. A kerület bizonyos részeibe innentől csak az ott lakók hajthatnak majd be, ezzel a tranzitforgalmat szorítják kijjebb a kerületből.
Arról egyébként már korábban írtunk, hogy a főváros vezetése milyen megoldásokkal szeretné csökkenteni Budapest útjainak terheltségét. Ennek a projektnek az egyik fontos pontja lenne az M0-s autóút ingyenessé tétele teljes szakaszon, ez viszont a kormány hatásköre.