Egészen elképesztő összeget fizettek egy autóért, ami egyben egy csodás korszak lezárulását is magával hozza.
Aki aktívan keres magának autót, akár használtat vagy újat, az tapasztalhatja a hajmeresztő és folyamatos drágulást. Mellette viszont infláció van, így még drágábbnak tűnik az autó.
Van, akinek ez mégsem okoz gondot, hacsak nem a világ legdrágábban eladott új autójáról van szó. Itt azért fontos hangsúlyozni az új szót, mert veteránokért és klasszikusokért, mint egy Ferrari 250 GTO vagy egy Jaguar XKSS így is csillagászati árakat kérnek el.
Most egy Bugatti kelt el iszonyatos összegért, de nem akármilyen. A Bugatti Chiron Profilée nem csak az utolsó darab a Chiron-családban, de az utolsó olyan modell a gyártó kínálatában, melybe a legendás W16-os, nyolcliteres és négy turbófeltöltővel megfújt motort szerelik.
Ezzel a motorral és összkerékhajtással egészen pokoli dolgokra volt képes a Bugatti Chiron és az utolsó kivitelnek is megadták a módját. A Profilée mindössze 2,3 másodperc alatt éri el a 100-at álló helyből és a 200 km/h is megvan 5,5 másodperc alatt. Akinek ez még mindig nem elég, annak a 300 km/h csupán 12,4 másodperc és a buli vége valahol 380 km/h körül alakul.
Ahogy a Bugattitól megszokhattuk, az elképesztő teljesítmény fenséges minőséggel párosul, hiszen aki ennyi pénzt kiad egy autóért, annak már a számok mellé minőségi anyagok is dukálnak.
Mert mennyi pénzt adtak ki pontosan a párizsi RM Sotheby's árverésén a Chiron Profilée modellért? Összesen nettó 9,792 millió eurót, ami adókkal együtt olyan 12 millió eurót jelent. Ez átszámolva olyan 4,63 milliárd forint, amiből több mint 704 darab alapkivitelű hibrid Suzuki Swift jönne ki.
Bár eddig is voltak kiugróan magas egy példányos vagy akár egyedi építésű modellek olyan gyártók részéről, mint például a Rolls-Royce, a Ferrari vagy a Koenigsegg. Ezek viszont most mind a háttérbe szorultak a Bugatti Chiron Profilée árnyékába, ami nem csak egy autó, hanem egy szép korszak lezárása.