Sok mindentől függ, melyek lehetnek a világon a legerősebb autók, íme ezek közül néhány, szigorúan 1 000 lóerő fölötti teljesítménnyel!
Nos, a világon létező legerősebb autók meghatározása nem tartozik a legkönnyebb feladatok közé, ugyanis alá kell támasztani, hogy miért éppen az vagy azok tartoznak a legerőteljesebbek közé. Konkrétan ki kell jelenteni, hogy milyen értelemben tekinthető az adott jármű a legerősebbnek, sorozatgyártásba helyezett modellről van-e szó, avagy sem, milyen üzemanyaggal tankolt és így tovább.
Aztán ugye ott van maga a teljesítmény kérdése, mert attól függetlenül, hogy egy autó motorja nagy hengerűrtartalommal rendelkezik, még nem jelenti azt, hogy nagyon erős is, főként, ha súlyra még a Holdnál is nehezebb… Ha a teljesítményre vagy kíváncsi, célszerűbb a teljesítmény-súly arányt vizsgálgatni, mintsem magát az erőt.
Mindenféle sorrend felállítása nélkül ezek lennének tehát a világ legerősebb autói:
Bugatti Divo
A Bugatti Divo egy középmotoros, versenypályára szánt hipersportautó. Nevét egy francia autóversenyzőről, Alberto Divóról kapta, aki a ’20-as években kétszeres győztese volt a Targa Florio nagy országúti sportautó versenynek.
Az autókról képeket ide kattintva találsz.
A Divót egy 8,0 literes négyturbós W16-os egység hajtja, mely 1 479 lóerőt teljesít 1 600 Nm-es forgatónyomatékkal. A motorhoz egy 7-fokozatú, duplakuplungos automata váltót párosítottak, nulláról százra 2,4 másodperc alatt gyorsul.
Rimac C Two
A Rimac C Two a 2018-as Genfi Autószalonon lett bemutatva, utódja a Grand Tour sorozat második évadjában szereplő Rimac Concept One-nak.
A Rimac tisztán elektromos autókat gyárt, a C Two-nak ebből fakadóan 4 folyadékhűtéses elektromotorja van, melyeket az egyes tengelyeknél osztottak el egy 120 kWh-s lítium akkucsomaggal. Az összteljesítmény így 1 888 lóerő, míg a végsebesség 415 km/h.
Zenvo TSR-S
Ez a nem teljes mértékben skandináv jármű dán származású. A Zenvo TSR-S voltaképpen a közútra szánt, vagyis legális verziója a Zenvo TSR-nek, mely már nem mondhatja el ugyanezt magáról.
Csupán 1 500 kg-ot nyom és egy 5,8 literes, duplakompresszoros V8-as szív hajtja, mely 1 177 lóerőt produkál. Gyári adatok szerint a végsebesség 325 km/h, a nullszáz sprint pedig 2,8 másodperc alatt teljesítve is van. Ami még ennél is lenyűgözőbb, hogy nulláról 200 km/h-ra bámulatos, 6,8 másodperc alatt repül.
Koenigsegg Jesko
Na igen, a jó kis Jesko! Az Agerából származtatott 5,0 literes biturbós V8-as blokk hajtja, melynek összteljesítménye normál esetben 1 262 lóerő, míg E85 bioetanollal üzemelve 1 578. Szárazan 1 420 kg-ot nyom, nulláról 2,5 másodperc alatt van százon.
Összesen 150 darabot fognak készíteni belőle, ebből egyért 2,8 millió dollárt, vagyis kb. 795 millió forintot kell kifizetnie a vásárlónak.
McLaren Speedtail
A Speedtail a McLaren F1 szellemi utódjának is mondható, ugyanazzal a belső elrendezéssel szolgál, vagyis elöl egy ülés található, míg a sofőr mögött másik kettő helyezkedik. Szénszálból készült testének köszönhetően súlya csak 1 430 kg, hibrid hajtásláncának jóvoltából a maximális teljesítmény 1 036 lóerő.
Végsebessége 402 km/h, ebből 300-ra 12,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből.
Pininfarina Battista
Az Olaszországban összerakott tisztán elektromos hiperautó számos alkatrészt oszt meg a listában már megemlített Rimac C Two-val. A Bab Pista hajtáslánca tehát ugyanazon elven működik, mint a C Two-é, a lovak száma 1 877, míg a nyomatéké 2 300 Nm.
A jármű akár kereken 2 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, végsebessége 350 km/h.
Ferrari Monza
A Monza nem tartozik kizárólag a világ legerősebb autói közé, hiszen „mindössze” 809 lóerős, viszont míg a LaFerrari egy hibrid, a Monzát egyetlen belsőégésű motor hajtja, ami egyben azt jelenti, hogy ez egyike a valaha volt legerősebb Ferrariknak.
Csupán 1 500 kg, teljesítmény-súly aránya a gyártó szerint az összes modell közül a legeslegjobb. Egy 6,5 literes V12 szívómotor van benne, és míg a végsebessége „csak” 300 km/h, a 100 km/h-t 2,9 másodperc alatt megteszi.