Olvasónk egy ötajtós kivitel vásárlásán gondolkodik, de előtte az Opel-guruhoz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Egy 90 lóerős, 1,4-es Opel Astra H 5 ajtós kocsit szeretnék venni. Rövidebb távokra használnám, munkába járáshoz. Néha egy-egy hétvégi út is benne lenne a pakliban. Milyen típushibák vannak ennél a modellnél?

Köszönöm a választ.

Viktor"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Astra ezen kivitelével kapcsolatban.

Vince azzal kezdte, hogy a Z14XEP motor esetében elő szokott fordulni a vezérműlánc megnyúlása, amelyet zörgés jelez. Ezt nem érdemes félvállról venni, mert a szakadás komoly motorkárt okozhat.

Szintén bajos a kipufogógáz-visszavezető (AGR), valamint a gyujtótrafók is a kelleténél sűrűbben mennek tönkre. A motorvezérlővel is szoktak gondok adódni, a vezérműtengely csavarjai pedig olykor fellazulnak a H Astra esetében.

Szivároghat az olaj az olajgombánál és a szelepfedélnél, a hűtőfolyadék pedig a hengerfej alól. A klímahűtő is szivároghat, a szívósor pedig olykor zörög.

A hátsó hídban gyakran elreped a szilent, ahogy a lengőkarokban is. A hátsó rugó gumitányérja is gyenge pont, ahogyan az első toronytámasz is, amely hajlamos a rohadásra. A hátsó ajtó átvezetője pedig el tud szakadni az Opel Astra H-n.

Vince azzal zárta szavait, hogy kellő odafigyeléssel egy jól használható autó tud lenni, ám vásárlás előtt mindenképp érdemes átvizsgáltatni a kiszemelt példányt.

Ha hasonló korú opelben gondolkodsz, érdemes megnézned, hogy egy Corsa esetén mire érdemes számítani.

Alapjárat.hu