Olvasónk egy kis családi egyterű vásárlásán gondolkodik, de előtte a márkaguruhoz fordul tanácsért.
„Tisztelt Alapjárat!
Egy 2013 környéki Opel Meriva vásárlásán gondolkodom. A 95 lóerős, 1.3 CDTI mennyire megbízható? Nem nagyon találtam róla sok infót a neten. Hosszabb utakra is használnánk két gyerekkel, de mindennapi használatban főleg agglomerációban. Milyen típushibákra kell készülni? Rozsdásodik?
Előre is köszönöm a választ.
Gergely"
Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Opel Meriva ezen kivitelével kapcsolatban.
Vince az A13DTE motor kapcsán elmondta, hogy nagyon fontos a vezérműláncot 200 ezer kilométer környékén cserélni. Hibaként említette, hogy a turbóg geometria képes szorulni.
Az izzítógyergyák hibájának javításához le kell szerelni a turbót, valamint a generátor szabadonfutója is képes szorulni. A kipufogógáz-visszavezető (AGR) szelep is megszorul olykor, valamint a termosztátnál figyelni kell a hűtőfolyadék szivárgására.
Az M32-es váltó itt is tud fejtörést okozni a csapágy hibája miatt, valamint a hátsó hídban a kelleténél korábban reped el a szilent. Szintén bosszantó dolog tud lenni, amikor a csomagtartó ajtajának kapcsolója adja meg magát.
Néhány rozsdásodó Opel Meriva B-vel is találkozott már, de nem annyira jellemző rá, mint az elődmodellre. Azt viszont kiemelte Vince, hogy az olajcserék megfelelő intervallumaira fokozottan figyelni kell itt is.