Bálint egy nagy méretű Peugeot-szedánnal szemezget, vásárlás előtt azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Egy Peugeot 607-et vennék utazóautónak, sokat járok vidékre. A széria végéről vennék, azt mondják azok jobbak, egy 2,2-es dízelt. Ezt érdemes automatával venni? Milyen típushibákra kell felkészülni?

Köszönöm!

Bálint"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Peugeot 607 ezen kivitelével kapcsolatban.

Azt érdemes az elején leszögezni, hogy ezekből a modellekből már a legfiatalabbak is 15 év környékén járnak. Ez pedig azt jelenti, hogy ehhez mérten kell értékelni őket, egy ennyi idős autóra bizony már kell költeni rendszeresen, még ha csak a kopóalkatrészekről van is szó.

Tamás szerint ezek a 2,2-es dízelek a széria végén már 163/170 lóerősek voltak, és maga a motor eléggé strapabíró, nehéz tönkre tenni. Az viszont okozhat problémát, ha az egyéb segédberendezésekkel nem foglalkoztak eleget, mert ezek javítása nagyon költséges tud lenni.

Az automata váltója is megbízhatónak mondható, főleg akkor, ha gondos gazdája volt és cseréltek benne olajat. Vásárlásnál arra kell odafigyelni, hogy a váltó melegen ne üssön váltásnál. 

Elektronikai szempontból a francia autókat sokszor éri kritika, ezek egy része teljesen jogos is. Tamás azonban azt tapasztalta, hogy ezek a kései Peugeot 607-esek ebből a szempontból is eléggé stabilnak mondhatók.

Ha te is dízel Peugeot vásárlásán gondolkodsz, de téged a 2.0 HDI érdekelne inkább, akkor érdemes ezt a cikket is elolvasnod. Itt egy 407-es példáján keresztül mutatjuk be, mire lehet számítani.

Peugeot