2021. november 25. | 16:03

Viktória rengeteg kilométert tesz meg havonta, ráadásul főként autópályán. Adná magát, hogy dízelbe kell ülnie, de van egy kis bökkenő: nincs pénze a megfelelő állapotra. Ideje segíteni neki.

„Kedves Marci!

44 éves nő vagyok, viszonylag sok autóm volt már és sokat szívtam használt autókkal. Most is vásárlás előtt állok, maximum kétmillió forintom van rá. Eddig kizárólag benzines autóim voltak, de szeretnék dízelre váltani, mivel hetente 800-1000 kilométert közlekedem, főként autópályán. Fontos a nagy csomagtartó, ezért pillanatnyilag az Audi A4 2.0 TDI Avanttal szemezgetek. Automata váltós kivitel lenne célszerű számomra.

Bár az említett A4 az elsődleges választás, gondolkoznék hibridben is (kicsivel több pénzért, bár erről sokan lebeszéltek) illetve japán autókban. Bármit is vásárolok végül, szeretném, ha megbízható, kényelmes, és olcsón fenntartó volna.

Köszönöm előre is a válaszod.

Viktória”

Használtautó-vásárlás előtt érdemes ellenőrizni a kiszemelt példány előéletét.

 

Kedves Viktória!

Válaszolnom nem könnyű. Az Audi A4 remek típus és megértem, ha továbbra is maradna ennél, habár általánosan elmondható, hogy dízelmotoros autó vásárlása esetén számolni kell a későbbi eladhatatlanság lehetőségével. Ezeket a típusokat fokozatosan tiltják ki Európa nagyvárosainak belső kerületeiből, így hazánkban ennek meg sem kell történnie, elég ha beszélnek róla és a kereslet máris csökken.

A dízelmotoros autókat éppen az ön által felvázolt használatra találták ki és ajánlják is, azonban hiba volna arra következtetni, hogy egy 300 ezer kilométer körül futott autó esetén nem jönnek elő idővel problémák. Ezek kapcsán olyan alkatrészneveket, illetve először cikkszámoknak gondolt javítási ajánlatokat fog megismerni, amikről eddig még csak álmodni sem mert.

Ha pechje van, egyszerre adja majd meg magát az összes drága alkatrész az üzemanyagrendszerben, esetleg a váltóban, esetleg a motorban. Kicseréltetésük után ön félkész autószerelőként szállhat ki a játékból, ami manapság remekül jövedelmező szakma.

A kétmilliós keret nem enged bőséges anyagi háttérre következtetni, így az összes automata váltós kivitelt hanyagolnám. Javíttatásuk zuhanóbombázóként fog hatni az éves költségvetésére és a használatból eredő felújítás például egy fokozatmentes Multitronic váltó esetén nagyjából garantálható a kétmillióért elérhető autók átlagos életkorából és kilométerfutásából ítélve. Én maradnék a manuális váltónál, autópályán amúgy sem kell túl sokat kapcsolgatni.

A benzines egy remek és manapság divatos felvetés, de Audi és VW-vonalon nem ismerek olyan benzinmotort, amelynek megvásárlásától nem tiltanám el mondjuk anyámat. A hibrid viszont remek gondolat, mert a kétmillió forintos keretbe pont belefér egy második szériás Prius, amelynek automata váltója (pontosabban bolygóműve) gyakorlatilag sosem megy tönkre, miközben az autó fogyasztása 5 liter körül tartható, ráadásul ára jelenleg inkább emelkedik, mint csökken. A formavilággal viszont meg kell barátkozni az Audi álom után, és a nem túl nagy csomagtartót is érdemes szemügyre venni vásárlás előtt. Cserébe azonnal elfelejtheti az autó fenntartásával járó nyűg 90 százalékát.

Sok sikert a vásárláshoz és aki lebeszélte a hibridről, attól inkább ne fogadjon el tanácsot a jövőben autóvásárlás kapcsán!

Üdv:

Marci