2023. május 01. | 16:05

A toplistára olyan autók fértek csak fel, amik bőven 3,5 liter alatt fogyasztanak.

Következő

Szinte biztos, hogy a közeljövőben nem fog hirtelen több száz forinttal csökkenni sem a benzin, sem pedig a gázolaj ára. Nem ritka, hogy az egyes üzemanyagokat literenként több mint 600 forintért lehet tankolni Magyarországon, így egyre többen kényszerülnek arra, hogy letegyék az autójukat és tömegközlekedésre váltsanak.

Vannak, akik próbálják racionalizálni az autózást, így igyekeznek minél kisebb fogyasztású és fenntartási költségű autókat venni. Ebben a cikkben összeszedtem a legkisebb fogyasztású benzines és dízelmotoros használt autókat (a gázüzemű, elektromos és konnektorról tölthető hibridek most nem szerepelnek, legfejlebb sima hibrid kerülhetett fel a listára). Az adatok összegyűjtéséhez végignyálaztam a német autósok által használt Spritmonitoron az összes nálunk is forgalomban levő márka adatlapjait, hogy megtaláljam a legtakarékosabb modelleket.

A kritérium az volt, hogy legalább 10, értékelhető mért adat legyen az adott kocsinál, az alatt sajnos bizonytalan információk jönnek ki, mert nem minden felhasználó töltötte ki megfelelően az autója adatlapját, össszekutyulták a kilométerszámokat stb. Az is lényeges, hogy ide nem pillanatnyi fogyasztásadatokat töltenek fel, nem úgy működik a hosszabb távú mérés, hogy készít az ember egy képet a műszerfalról a pillanatnyi fogyasztással.

A lista pusztán a fogyasztás alapján készült, arra most nem térek ki, hogy ezeket az autókat egyébként érdemes-e megvenni vagy sem. Nyilván vannak olyan modellek a szereplők közt, amik hiába fogyasztanak keveset, megbízhatóságuk már nem az igazi, emiatt pedig magasak a fenntartási költségeik a szervizelések miatt. Mindenki döntse el tehát magának, hogy esetleg lecsap-e a listában szereplő egyik modellre, ám ha nem biztos abban, hogy érdemes-e megvenni a kiszemelt példányt, nyugodtan keressen fel minket, márkaspecialistáink segítségével szívesen adunk tanácsot.

Következzenek hát a spórolási bajnokok, azok az autók, amik csak épphogy szürcsölik az üzemanyagot. Persze akkor, ha takarékos módon vezetjük őket, tojással a gázpedál alatt. Hétköznapi használatban ezek az adatok nagyon nehezen tudnak kijönni, az ilyen értékek eléréséhez mindent a fogyasztásnak kell alárendelni.

Következő